Davant del trencament del pacte de govern entre CiU i PSC a la ciutat de Girona, el grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya –... Comunicat d’ERC-MES Girona en relació al trencament del pacte CiU-PSC a l’Ajuntament de Girona

Davant del trencament del pacte de govern entre CiU i PSC a la ciutat de Girona, el grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya – Moviment d’Esquerres (ERC-MES Girona) fa les següents valoracions:

• Fa uns dies la nostra portaveu, Maria Mercè Roca, ja va escriure que un govern municipal amb la presència de PP, PSC o C’s seria un govern municipal coix en el camí cap a la República. Una ciutat com Girona, que de forma tant persistent i clara s’ha mostrat a favor de la sobirania de Catalunya, es mereix un equip de govern íntegrament compromès amb la consecució de la independència.
  • Tot i que per nosaltres va tard, celebrem que Madrenas hagi finalment cedit a les múltiples peticions de la gent del carrer i d’alguns grups municipals com el nostre. El trencament del pacte de govern amb el PSC del 155 és un acte de coherència que rebem amb bons ulls.
  • En aquest context, i malgrat saber que Madrenas s’ha decantat per governar de moment en solitari, reiterem la proposta que li vam fer i que està encara a sobre de la seva taula. En moments excepcionals calen solucions excepcionals, i en aquest sentit seguim pensant que un govern de concentració dels 18 regidors sobiranistes de la ciutat seria la millor opció. És el moment que tots i totes ens arremanguem i assumim la nostra part de responsabilitat i de compromís.
  • Faci el que faci Madrenas, i per coherència amb els oferiments públics i privats que li hem fet arribar, el grup municipal d’ERC-MES Girona està disposat a garantir la governabilitat de la ciutat de Girona en el poc més d’un any que resta per a la finalització del mandat. No posarem pals a les rodes ni deixarem caure el govern. Tampoc, però, donarem cap xec en blanc: amb la voluntat sincera d’arribar a grans acords en benefici de la ciutat, la nostra intenció és debatre i pactar les mesures necessàries per millorar la vida dels nostres veïns i veïnes i construir, entre tots i totes, una ciutat millor.

Grup municipal d’ERC-MES
Girona, a 31 d’octubre de 2017