Article d’opinió de Jordi Fortuny, regidor d’ERC-MES-MDC a l’Ajuntament de Tarragona, publicat a Línia oberta El 19 de juliol de 2016 el Diari Línia Oberta... OPINIÓ: “Aeroport de Reus, quarta pista del Prat (II)

Article d’opinió de Jordi Fortuny, regidor d’ERC-MES-MDC a l’Ajuntament de Tarragona, publicat a Línia oberta

El 19 de juliol de 2016 el Diari Línia Oberta publicava la primera versió d’aquest article. Es plantejava imaginar les possibilitats que sorgirien si es materialitzava l’estació prevista al sud de l’aeroport i, alhora, es fes, al mateix lloc, la terminal aeroportuària, constituint, així, un important sistema intermodal.

Davant l’anunci aquesta setmana del ministeri de Foment sobre les inversions a l’aeroport del Prat i de Girona em permeto dir sense embuts que, o desenvolupem primer la Catalunya Nova, o desenvolupem primer el Sud de França. Està de més descobrir ara les potencialitats del nostre territori, la proximitat i connectivitat amb Barcelona, amb Lleida i Saragossa, i també la propera connectivitat amb Castelló. No descobrirem ara el potencial turístic, industrial i logístic pel Mediterrani, Europa i Àsia del Camp de Tarragona. Qualsevol estudi seriós sobre les inversions a Catalunya no pot assenyalar altra cosa com a fonamental i imprescindible que no sigui el desenvolupament i la connexió de l’Aeroport de Reus.

Per què no prevalen les raons econòmiques i la sensatesa a l’hora de fer inversions? Per què  encara no hi ha consciència del potencial de Camp en els centres de decisió? Em venen al cap diverses raons de per què passa això. Però una i fonamental és el lideratge polític del Camp. A falta d’un ens com l’Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona, els alcaldes han d’actuar com a alcaldes del Camp. No és el mateix pensar i actuar per 100 mil o 25 mil habitants que pensar i actuar per més de 600.000 o més d’1 milió d’habitants durant el bon temps.

No és el mateix anar a negociar infraestructures representant només el teu municipi, que negociar infraestructures consensuades i pensades per tota la població, la indústria, el turisme, i la logística del Camp de Tarragona. No es pot pensar en termes d’infraestructures només des del municipi, s’ha de pensar per la ciutat real, i aquesta és el Camp, del qual cal tenir-ne plena consciència.

L’Aeroport del Prat presenta un alt nivell de saturació del seu espai aeri, ara ja manifest en hores punta. No per fer més terminals acabarà tenint gaire més capacitat operativa. Es necessiten més pistes i la quarta pista està a Reus, connectada amb Barcelona i Lleida en 35 minuts. No cal fer vies, ja hi són, només cal fer l’estació i una nova terminal per quinze milions o més de passatgers l’any. Tanmateix, no hi ha connectivitat amb el món si no tenim resolta la mobilitats del Camp.

Cal que els alcaldes actuïn com un sol agent a l’hora de dibuixar i exigir el tram-Camp, que ha de donar solució als principals centres generadors de mobilitat com seria l’estació i terminal al sud de l’aeroport de Reus. Actuem ja i serà real la connexió diària amb París, Londres, Dublín, Frankfurt, Roma, Berlín, Brussel·les, Sardenya, Milà, Istanbul, entre altres, més d’un cop al dia.

Cap comentari fins ara.

Sigueu el primer en deixar comentaris a continuació.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqueu l'enllaç per a més informació. ACEPTAR
Aviso de cookies
Visit Us On TwitterVisit Us On Facebook