Article d’opinió de Jordi Fortuny, Responsable de la sectorial d’Educació de MES i Conseller de l’Ajuntament de Tarragona per ERC-MES-MDC, publicat a Diari més Tarragona-Reus-Costa Daurada... OPINIÓ: “No espatllem allò que funciona. Defensem un altre cop el català!”

Article d’opinió de Jordi Fortuny, Responsable de la sectorial d’Educació de MES i Conseller de l’Ajuntament de Tarragona per ERC-MES-MDC, publicat a Diari més Tarragona-Reus-Costa Daurada

Quin origen té l’obsessió per castellanitzar un territori que té llengua pròpia, si no és el d’una actitud imperialista i colonialista?

Diguem-ho clar: acabar amb tot allò que representa la catalanitat és sense dubte l’objectiu íntim del Govern del PP i del partit de Ciutadans. I per fer-ho, utilitzen sense mida, el 155. L’utilitzen més enllà de les limitacions legals, constitucionals i estatutàries. La utilització sense límit del 155 és un veritable cop d’estat des del mateix govern.

Posar una casella per demanar l’escolarització en castellà com a llengua vehicular i d’aprenentatge modifica el marc legal català. I aquest només pot ser modificat pel Parlament de Catalunya, que és qui té la competència per fer-ho. En l’ús privat de la llengua, cadascú fa el que vol, però quan ets part d’una comunitat, has de respectar-la. Respectar la seva llengua és un element bàsic de convivència.

“Respectar la llengua és un element bàsic de convivència”

Un dels principis més elementals de la prudència diu que allò que funciona, més val que no ho toquis. I l’escolarització en català funciona. El català fa de veritablement element de cohesió social i cultural, a més de garantir la igualtat d’oportunitats. Són molts anys d’èxit irrefutable perquè ara es vingui a qüestionar frívolament l’escola catalana. Són molts anys des de la campanya “El Català, cosa de tots” del 1982, perquè ara s’hagi de tornar a explicar el que és evident. Només l’actitud de profund desconeixement o la mala fe pot impulsar aquest intent de retrocés.

L’article 11 de la Llei d’educació de Catalunya diuque el català és llengua vehicular i d’aprenentatge i, a més diu, que els alumnes no poden ésser separats en centres ni en grups de classe diferents per raó de llur llengua habitual. Però a més la concreció de l’ús de les llengües en un centre docent queda determinat pels Projectes Lingüístics de cada centre, que en exercici de la seva autonomia modulen l’ús i l’aprenentatge davant de les concretes realitats sociolingüística. I així és, perquè l’objectiu dels docents és fer competents comunicativament als seus alumnes en totes les llengües possibles, i per tant, són ells els competents per flexibilitzar-ne l’ús.

“Deixem treballar els docents, hereus de la història pedagògica de Catalunya, a favor de l’èxit de la nostra societat”

Els equips docents, hereus de la història pedagògica de Catalunya, realitzen una magnifica tasca, reconeguda arreu del món, i presidida per: la innovació, el desenvolupament competencial dels alumnes, i la vertebració de la llengua catalana com a llengua vehicular i d’aprenentatge dins d’una realitat plurilingüe canviant. Deixem-los treballar per l’èxit de la nostra societat.

Cap comentari fins ara.

Sigueu el primer en deixar comentaris a continuació.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqueu l'enllaç per a més informació. ACEPTAR
Aviso de cookies
Visit Us On TwitterVisit Us On Facebook