Close

Sant Feliu Guíxols. Pressupostos 2020: Menys capacitat d'inversió i més despeses fixes

Efectivament, menys múscul i més greix. Aquest és el titular que mereix al nostre parer el que es deriva del pressupost pel 2020 presentat per l’equip de govern de Sant Feliu de Guíxols en el ple extraordinari que es va celebrar el 5 de desembre-

Un pressupost que ha vingut extraordinàriament condicionat per l’aprovació al mes de març d’un Pla Econòmic Financer que malauradament per a la ciutat continuarà provocant aquests efectes els propers mesos. Quan en campanya electoral MES, Moviment d’Esquerres advertia que el govern s’havia gastat els diners que no tenia, ens referíem a aquest tema.

Segons va expressar el nostre portaveu Pere Albó, regidor de Moviment d’Esquerres a Sant Feliu, aquest pressupost és en realitat “una segona part del pressupost del 2018 i no tant un pressupost per al 2020”, és a dir, un pressupost “per acabar el que es va començar fa ja 3 anys i “molt condicionat per l’aprovació del Pla Econòmic Financer esmentat”.

Segons es llegeix a la memòria d’alcaldia que acompanya el pressupost, en el present exercici el govern es veu obligat a retallar en un milió d’euros el que es pot considerar la capacitat d’inversió normal d’una ciutat com Sant Feliu de Guíxols (concretament 948.153 euros).

Una quantitat molt significativa que provoca que el que es pot fer durant el 2020 sigui molt limitat. Com va dir Pere Albó, va quedar palès que els objectius del govern per a aquest mandat no es començaran a executar fins a partir del 2021, en el millor del casos.

Les inversions més destacades i que representen una novetat real són les següents:

La urbanització del carrer de Girona. El pressupost preveu 500.000 euros per arribar a la quantitat que no es va poder cobrir en els pressupostos i modificacions anteriors. En aquest sentit MES, Moviment d’Esquerres va demanar agilitat a l’hora de fer les tramitacions de contractació, perquè ja s’ha complert l’últim termini d’inici d’obres que es va prometre als veïns.

La meitat del que es necessita per fer la urbanització del Carrer Sadolitx. El pressupost preveu aproximadament la meitat de la quantitat necessària per fer el carrer. La resta de diners s’anuncia per al següent pressupost del 2021.

Pel que fa als costos de caire fix, hi ha males notícies.

Augmenta un 12,65 % les despeses de personal del capítol 1 (sous de ministre del govern inclosos). És a dir, augmenta el doble que el conjunt del pressupost (un 6%). També hem sabut que el nou contracte de neteja i recollida de escombraries ens costarà més diners, juntament amb molts altres serveis. En resum, la ciutat donarà els mateixos serveis però ens costarà més. O el que és el mateix: el nostre ajuntament perd eficiència.

I tot plegat, qui ho paga? Doncs pel que fa a l’apartat d’ingressos, cal recordar que el govern ja va augmentar els d’impostos aprovant fa poques setmanes a les Ordenances Fiscal un 4% de puja de l’ IBIB i 8 % de la taxa d’escombraries.

Tot plegat una pèssima gestió, es miri com es miri. És per això que el Grup Municipal de MES, Moviment d’Esquerres va mostrar el rebuig a aquesta proposta del govern votant en contra.

MES, Moviment d’Esquerres Sant Feliu de Guíxols

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *