Close

Santa Coloma de Farners. Falses promeses

Article publicat a la revista RESSÒ de Santa Coloma de Farners.

Després d’un mes d’octubre convuls i difícil, degut a la sentència injusta als nostres polítics, vam acabar-lo amb una gran sorpresa per part de l’equip de govern de la nostra ciutat: La pujada de 19 de les 22 taxes per al proper any. Els nostres representats a l’Ajuntament que tant ens prometien a les campanyes, tots junts, aproven, en el Ple extraordinari celebrat el dia 28/10/19, un increment de les ordenances fiscals d’entre un 1’32% i un 8%, menys la CUP que va votar-hi en contra. GRÀCIES.

L’increment, per posar un exemple, serà d’un 2% en la Llar d’Infants, en la Residència Geriàtrica, en Ensenyaments Especials o en multes de la Zona Blava. En comptes de cuidar els nostres infants i la nostra gent gran, augmenten les taxes perquè ens surti més car.

Durant la campanya, Junts per Santa Coloma, en el seu programa deia: “Escoltem, Dialoguem i Actuem” i hi afegien, citem textualment: “Tornarem a donar vida al petit comerç i al polígon industrial”. Augmentar un 1’50% l’Impost d’Activitats Econòmiques no dóna vida al petit comerç; li comporta més despeses. En començar aquest Ple extraordinari, l’alcaldessa Susagna Riera (Junts per Santa Coloma), explicava que volien apujar les taxes que tinguessin menys impacte al ciutadà i el que pugen més, un 8%, és la recollida de residus, que tothom hem de pagar. Una manera d’actuar ben curiosa: arribar, incrementar-se el seu sou, congelar la valoració de llocs de treball i apujar els impostos.

En el mateix programa també proposaven una “Santa Coloma neta: carrers, contenidors, fomentarem la millora de la recollida i incentius al reciclatge”. Enunciant en aquest mateix mitjà (Ressò) que el poble faria goig per la Festa Major. La millora no es veu per enlloc i a sobre apugen la taxa. A què juguem, prometent coses que no es compleixen.

L’equip de govern (Junts per SCF/ERC/Independents la Selva) amb els vots favorables del PSC, a més d’incrementar varis impostos, en crea de nous, com la taxa en els processos selectius de personal. Es farà pagar a una gent que potser està a l’atur, per fer la prova a la qual vol accedir. També es crea la matrícula de 150€ a l’Escola de Música per als estudiants de música moderna o combos, argumentant que utilitzen més el material del Centre que els altres. Orgullosos hauríem d’estar de tenir joves que volen fer aquests cursets i que després moltes vegades actuen en actes del poble com en el ball de la Mulassa i en nombrosos concerts.

Després del gust agre que ens ha deixat aquesta pujada de taxes, hem començat el novembre amb la Fira de la Ratafia, que un any més ha estat genial. Gràcies a la Confraria de la Ratafia per donar-nos aquests bons moments i deixar-nos gaudir un cop més d’aquesta gran Festa.

I parlant de festes, com que aquest Ressò és de desembre i gener, tots els companys i companyes de MES MOVIMENT D’ESQUERRES us volem DESITJAR un MOLT BON NADAL, una BONA ENTRADA A L’ANY 2020 i, per a petits i grans, BONS REIS MAGS.

MES, Santa Coloma de Farners

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *