Close

Militància feminista, cada dia

Fa dies que es parla de feminisme. Això passa cada any en arribar el 8 de març, dia de la dona treballadora. Hi pensem durant uns dies i l’endemà passem a una altra cosa. No acabo d’estar d’acord amb tot el plantejament. Sigui per ser filla de pescador que es jugava la vida al mar del nord o per ser vídua d’un home, sotsinspector i professor d’universitat, que a penes tenia horari per a ell o, el fet de ser mare de dos nois educats i afectuosos, ser regidora o, potser, tècnica d’obra civil.

La meva realitat no hauria d’ajudar a lluitar contra les discriminacions que pateixen les dones i lluitar contra transformacions simbòliques?

El fet d’haver sigut una filla consentida per un pare, estimada per un marit i fills, fer una feina dita d’home i ser respectada, poder expressar-me en els plens de l’ajuntament, no m’ajuda a veure clar l’abast de la tragèdia?

Doncs sí, ho veig, i molt. El que em queda clar és que no es neix feminista, s’esdevé. Una justícia que menysprea la paraula donada, per ser d’una dona, la llista desastrosa de dones mortes a mans de qui deia estimar-les, els sous rebaixats, en fer les mateixes feines que un home, les lleis que no segueixen una evolució constant i preocupant en temes d’agressions, fent petites reformes per fer callar quan hauria de ser reformat de dalt a baix i de manera urgent.

És tota una societat que s’ha de replantejar el sistema. Com? doncs parlant també amb els homes. No es pot reduir el feminisme a una simple definició. La mobilització ha de concentrar-se en la desaparició dels estereotips i les desigualtats, en una renovació d’un conjunt d’idees polítiques, socials i filosòfiques. Les reivindicacions dels anys passats estan caducades. S’ha de revisar tot el sistema, actualitzar-lo i començar a mirar cap al futur a través, primer de tot, de l’educació; i això de manera constant.

Els combats del feminisme són molts i demostra un necessitat real d’evolució sobretot en l’àmbit de la mentalitat. Ha de ser un deure, tant de les dones com dels homes. I si cal passar per una revolució, doncs s’hi passa. No n’hi ha prou en ser feminista per donar bona consciència. El 8 de març ha de ser cada dia.

 

Marie Gournay

Regidora i portaveu del Grup Municipal
MÉS PER PONT DE MOLINS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *