Close

La llibertat i la seguretat han d’anar de la mà

La llibertat i la seguretat han d’anar de la mà. Quan no és així, ni estem segurs ni som lliures

No seré jo qui posi en dubte que en aquests moments, i així ha estat també durant les darreres setmanes, la prioritat màxima és la lluita contra la pandèmia i la necessitat de garantir la salut i la seguretat de les persones.

Però no em puc estar d’alertar del perill que, en nom de la seguretat i el bé comú, es posin en risc drets i llibertats fonamentals que han costat generacions de consolidar.

L’estat d’alarma és una situació que preveu la Constitució i que permet al Govern d’Espanya adoptar mesures excepcionals, però els drets fonamentals de la Constitució no estan suspesos ni afectats per l’estat d’alarma. El risc d’abús sempre és allà on hi ha un poder no subjecte a control i la història ens ensenya quines en poden ser les conseqüències.

Ja s’han emès més de 700.000 multes des de la declaració de l’estat d’alarma. Actualment, s’aplica la llei de seguretat ciutadana —la coneguda com a llei mordassa— contra els ciutadans que presumptament no respecten les ordres governatives. Hi ha juristes que alerten d’una desproporció i un ús arbitrari de la potestat que la llei dona a la policia. La intervenció abusiva de l’Estat amb l’estat d’alarma pot comportar un risc important per als drets i les llibertats dels ciutadans.

Només vull fer aquesta advertència: la llibertat i la seguretat han d’anar de la mà. Quan no és així, ni estem segurs ni som lliures.

Manel Vilajosana

Manel Vilajosana

 

Manel Vilajosana
Gerent d’empresa turística i regidor a l’Ajuntament de Mont-roig del Camp.
Vocal de Turisme de la Coordinadora Nacional de Moviment d’Esquerres.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *