Close

Replantejament de futur

Article de Pere Garcia publicat a la secció “Tribuna Oberta” de la revista Ressò de Santa Coloma de Farners.

 

“Recuperem l’esperança de futur quan tot s’entesta a negar-la”. Amb aquesta frase colpidora i alhora encoratjadora tancava la seva intervenció Dolors Puigdevall, com a presidenta de Càrites, després de donar unes dades esfereïdores sobre la situació de pobresa a les comarques gironines.

Colpidores també són les xifres de les persones que ens han deixat a resultes del Coronavirus. Darrera de cada nombre hi ha un nom, una persona, una família que ha perdut un ésser estimat, per a tots un gran record. Hi ha un abans i un després de la Covid-19.

A comarques gironines estem en el que diuen fase 1 del desconfinament, això vol dir començar una vida una mica més normal, els comerços, els bars i restaurants, amb limitacions, poden obrir, algunes persones tornen als seus llocs de treball, d’altres l’han perdut, les escoles segueixen tancades, …

En aquest món més globalitzat que mai, construït a partir de la immediatesa, de voler saber-ho tot, de voler tenir-ho tot i de voler estar a tot arreu, aquesta pandèmia ens fa replantejar el nostre futur immediat i el futur del més endavant. Obrint el camí a un canvi d’hàbits, a adoptar nous estils de vida, gaudint del temps, de les relacions humanes, respectant l’entorn ecològic, fomentant la solidaritat, l’austeritat, el suport mutu, la igualtat.
La situació viscuda aquest darrers dos mesos ens ha demostrat que el Consistori s’ha convertit en l’administració cabdal. Demanem dotar-lo d’un finançament òptim i més just. L’ajuntament, com institució més pròxima a la ciutadania, ha de ser la que pugui donar resposta a les necessitats bàsiques de les persones i, per tant, la més ben finançada.

Des de Moviment d’Esquerres considerem que la política s’ha de fer de baix cap a dalt, propugnant un model municipalista avançat, democràticament participatiu, prioritzant els serveis públics i de qualitat. Començant perquè els centres de salut i les escoles siguin gestionats pel consistori. Creant uns municipis més lliures, més autònoms i més socialment compromesos. Reforçant els mecanismes d’igualtat social i de gènere de la ciutadania. Procurant habitatge digne per a tothom. Decretant mesures locals per pal·liar la crisi econòmica i climàtica. Ensenyant a respectar i gaudir de l’entorn natural que ens envolta. Impulsant la teleassistència per a gent gran i persones necessitades. Fomentant models de cooperatives adreçades a l’àmbit dels serveis, dels agraris, de l’oci. Permetent realitzar accions viables per fer aixecar l’economia de país. Reactivant el turisme, el comerç local i els productes de proximitat. Apostant per la cultura, l’esport i el lleure en tots els seus àmbits.

Defensem un municipalisme democràtic, decisiu i resolutiu que afavoreixi espais de deliberació i participació ciutadana i treballi per un govern local potent, que combati la desigualtat i es preocupi per l’equilibri social i el benestar dels colomencs i colomenques.

Moviment d’Esquerres

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *