
El "Plenus Interruptus" de l'alcalde de Mollet
Aquesta setmana hi ha hagut Ple a Mollet, en el qual l’alcalde Josep Monràs, després de quedar en evidència, negre sobre blanc, en una tossuda mentida darrera una altra sobre les sentències judicials, va tenir un inesperat “plenus interruptos”.
I literalment, en directe i sense so (per problemes tècnics) per al públic que seguia el ple per youtube.
Espectacle catalogat de no recomanat per a menors d’edat ni per una ciutadania que no s’ho mereix.
Amb una convocatòria i ordre del dia feta per l’alcalde, tal com toca, on figura hora d’inici, les 18.20h, però sense hora de finalització tal com ha estat sempre, en Monràs improvisa i sense consultar a ningú determina durant la sessió que aquesta acabarà a les 21.45h. perquè a les 22.00h hem d’estar a casa (potser no s’havia adonat que el Ple era telemàtic i no presencial).
Arribada aquesta hora, dona per finalitzat el Ple i anuncia una convocatòria de Ple extraordinari per al proper dijous a les 18.30h. “Olé tú”. Tota una consideració i un respecte als regidors i regidores del Ple.
Un crac del “que aquí se hace lo que yo digo” també amb els procediments establerts per a la convocatòria de plens.
Esta clar que aquest Ple, l’alcalde, amb el tema de la sentència absolutòria d’haver denunciat, acusat i portat a judici a regidors de ERC-MES i dirigents de la secció local d’ERC de Mollet, no seria un Ple per a què arribés al clímax. I així ha estat, “Plenus Interruptus” i cap a casa amb la cua entre les cames.
Del tros de Ple d’ahir, cal assenyalar que tot i les diferències de posicionament polític amb les ordenances que va presentar el govern, valorem positivament el treball, l’esforç i la coherència de la portaveu del grup municipal del PSC, Mireia Dionisio.
També volem comentar les intervencions del portaveu del grup municipal de Ciutadans, Ivan Garrido, molt fora de lloc i amb una impròpia i absurda prepotència.
I per acabar, només comentar que la suposada i esperada proximitat en les polítiques d’esquerres de dos grups municipals: En Comú Mollet i Podem Mollet, queda públicament trencada en un tema de tant caràcter social com són la proposta d’ordenances municipals per a l’any 2021. Mentre uns hi voten a favor, els altres hi voten en contra. Serà perquè per a alguns grups, les polítiques d’esquerres canvien en funció de si estan al govern o a l’oposició?
El dijous vinent, més. Esperem que millor.
Manel Sostres
Regidor de Mollet i membre de la Coordinadora Nacional de Moviment d’Esquerres

