Close

Potenciem les iniciatives populars - MES Santa Coloma de Farners

De mica en mica podem anar fent més vida social. La vacunació sembla que ara va a bon ritme, i a poc a poc es van obrint els espais culturals, l’oci, la restauració, el comerç. Ho celebrem!

No ens cansarem d’agrair a tot el personal sanitari la seva professionalitat i bon fer. Un bon exemple el tenim en el comportament de tota la infermeria per la seva predisposició a cobrir les hores necessàries per a poder administrar a la població la vacuna corresponent.

A Sta Coloma de Farners aquest retorn gradual a l’acció l’hem pogut observar i gaudir àmpliament: En la celebració del Mercat de les Herbes de la Ratafia i el Concurs de Flors. Anant a descobrir i conèixer roques del magnífic entorn natural que tenim en motiu del Geolodia. Assistint a la Casa de la Paraula a les interessants xerrades sobre escolarització organitzades per Òmnium. Acudint, altra vegada, a l’Auditori a teatre o a un excel·lent concert. Revivint La Festa dels Segadors. Pujant a Farners el dia de l’Aplec on, per primera vegada en aquesta diada, hem pogut sentir als Cantaires amb la incorporació de veus femenines en el «Coro» i escoltar sardanes. Acompanyant a l’acte del merescut nomenament de Fill Adoptiu al Molt Honorable President Quim Torra. I tantes altres activitats de les quals hem pogut fruir.

Malauradament ens ha arribat per xarxes, i hem corroborat la seva veracitat preguntant-ho al seu director, que la Faràndula anuncia que plega per discrepàncies i falta d’ajuda de l’Ajuntament. Ens disgusta, i molt, pensar que no podrem tornar veure a ballar l’Àliga i la Mulassa, que tant alegraven a petits i grans durant la seva rua per la Festa Major. Esperem que es pugui reconduir la situació i evitar, així, la pèrdua d’aquest acte cultural. Volem que l’entitat la Faràndula continuï endavant. Desitgem el mateix a la Comissió de Barraques, que també ha comunicat la seva dissolució després d’haver gestionat durant temps els celebrats concerts de Sant Salvador per a la Festa Major.
No pot ser que entitats que dediquen hores del seu temps lliure i de manera totalment altruista a organitzar esdeveniments ben acceptats per tothom no rebin l’acompanyament i ajut necessari per part del Consistori i es vegin abocades a plegar.

MES, Moviment d’Esquerres defensem que un dels objectius que haurien de tenir els nostres representants municipals és aconseguir un poble actiu, un poble viu, un poble on la gent pugui expressar les seves inquietuds socials, culturals, artístiques i festives intervenint en la presa de decisions per dur-les a terme. Creiem que és només amb la complicitat i participació de les entitats, de la ciutadania, de joves i grans que s’aconsegueix fer una localitat més plena de vida, més estimada, més agradable. Tan sols podrem sortir de l’atzucac que ens ha tocat viure amb la implicació i la iniciativa de tothom. No malbaratem el teixit social i cultural que tenim. No malbaratem les iniciatives populars i les ganes de col·laborar. Potenciem-les!

 

Article de MES Santa Coloma de Farners publicat a la secció “Tribuna Oberta” de la revista Ressò de Santa Coloma de Farners.

Moviment d’Esquerres Santa Coloma de Farners

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *