
El Thyssen a Sant Feliu de Guíxols: cada vegada més lluny i més petit
En poc temps de diferència hem conegut tres fets fonamentals en referència al projecte Thyssen que ens indiquen que les coses no van per bon camí pel que fa als interessos de Sant Feliu de Guíxols:
1. Al mes d’octubre ens vam assabentar que Patrimoni cultural de la Generalitat no donava permís per iniciar les obres al Monestir.
Tal com sona: el govern municipal en totes les seves intervencions públiques durant els darrers anys ens ha estat mentint fent creure que sí que tenia el vistiplau de la Generalitat.
La realitat, però, és que la Generalitat condiciona el projecte a la realització d’unes excavacions arqueològiques al Monestir i que, un cop aquestes s’hagin fet, ja veurem si ens donarà l’autorització preceptiva.
2. Barcelona obrirà “un museu” Thyssen a la cruïlla entre Gran Via i Passeig de Gràcia que acollirà 400 obres d’art català de la baronessa.
El 29 de novembre passat llegíem a la premsa que Barcelona acolliria “un” museu Thyssen. I fou el dijous passat que, amb tota solemnitat, es va confirmar la notícia amb la foto de l’encaixada de mans de l’alcalde Collboni i la Baronessa Thyssen.
3. La Consellera de cultura no pot assegurar que el museu de Barcelona no vagi en detriment del de Sant Feliu de Guíxols
També el 29 de novembre passat llegíem a la mateixa notícia que l’actual Consellera de Cultura, Sònia Hernández Almodóvar, es limitava a assenyalar que el projecte a Barcelona “espera que no vagi en detriment de l’espai de Sant Feliu de Guíxols”.
Unes declaracions gens tranquil·litzadores.
Caldria demanar des de Sant Feliu de Guíxols a la Consellera menys passivitat i contemplació amb un tema tan transcendent per a la ciutat.
Què vol dir que “espera” que no vagi “en detriment“?
I per què no ho pot assegurar?
I com és que la Consellera parla d’ “espai” i no de “Museu” a Sant Feliu de Guíxols.
És hora de demanar responsabilitats polítiques a l’actual govern de l’Ajuntament.
Davant d’això, com no, l’alcalde ens ha obsequiat amb l’enèsima fugida endavant pel que fa a aquesta qüestió: ens ha explicat que tot va bé i que el futur museu a Barcelona crearà “sinergies” molt positives.
Aquestes declaracions i el paperot que va fer l’alcalde de Sant Feliu de Guíxols a Barcelona la setmana passada només es poden qualificar d’esperpèntiques.
Un intent molt matusser (un altre) d’amagar la veritat: que el projecte de Museu Thyssen a Sant Feliu de Guíxols està cada cop més lluny, que Barcelona amb tota la seva potència és qui s’endurà el tall més gran i que encara haurem d’agrair-ne les escorrialles de tot plegat.
El govern Motas s’ha demostrat incompetent i inoperant a l’hora de gestionar aquest projecte que cada cop és més petit i més llunyà. Tant sols se li escau al govern el qualificatiu de farsant després d’haver estat enganyant la ciutat amb mentides, mitges veritats i fugides endavant.
Desde MEScat sempre hem alertat de l’immens error que va significar malbaratar el projecte del museu Thyssen a Can Serra Vicens per traslladar-lo al Monestir amb la proposta d’adossar-hi un horrible “cubicle”. Un projecte que finalment s’ha demostrat que no genera els consensos necessaris.
El museu Thyssen a Sant Feliu de Guíxols és cada cop més lluny i existeixi un perill real que es perdi definitivament.
Sant Feliu de Guíxols ha perdut l’exclusivitat d’aquest projecte a Catalunya i, amb això, el govern Motas ha malbaratat les aspiracions i molta feina feta durant tots aquests anys.
MEScat Sant Feliu de Guíxols
