
Què aporta, ara, la suma de l’independentisme republicà i el socialisme sobiranista?"
A pocs dies de la fita electoral amb les urnes per triar els nous governs municipals, ens fem ressò de les paraules de l’Ernest Maragall el passat diumenge, a l’acte central de la campanya per Barcelona.
“Independentisme republicà i socialisme sobiranista han estat massa sovint conceptes contradictoris, ara els estem fent del tot complementaris.
La primera i la quarta paraula, independència i sobirania, són conjunturals, són part del present tant immediat com imprescindible, ens parlen de les fites a conquerir en els mesos a venir.
La segona i la tercera, república i socialisme, ens expliquen el que som i on volem arribar… Oi que diem Nou País? Doncs Nou País vol dir dignitat, llibertat, justícia i equitat, el valors que defineixen la millor suma de les dues idees.
República i socialisme, els ingredients bàsics de la gran esquerra catalana. I diguem-ho clar, la unitat que el país ens exigeix amb raó, només la construirem des de la diversitat real i necessària de la societat catalana. Hi ha qui confon unitat i uniformitat, però el que Catalunya necessita és la força de la unitat real, és a dir, de la unitat entre diferents.
Conclusió: sense una gran esquerra no hi haurà país lliure. Sense la suma intel·ligent de república i socialisme no tindrem la Catalunya rica i plena del somni que avui ja es al nostre abast.
I sense república i socialisme junts, Barcelona no sortirà del forat, del model de la resignació-especulació-voreres. República i socialisme són els atributs que duran Barcelona altre cop a la primera fila europea que no hauríem d’haver perdut mai”.
