
Comunicat del grup d'ERC-MES en relació a l'actuació de la Guàrdia Civil a l'Ajuntament de Girona
Davant de l’actuació que han efectuat els agents de la Guàrdia Civil a l’Ajuntament de Girona, el grup d’ERC-MES reclama la màxima transparència a les parts implicades. ERC-MES demana al govern municipal de la ciutat que faciliti la màxima informació sobre l’operació efectuada i la documentació que se li ha requerit. En aquest sentit agraeix a l’alcaldessa Madrenas que hagi convocat la Junta de Portaveus i hagi donat unes primeres explicacions.
D’altra banda reclama al Ministeri de l’Interior i a la Guàrdia Civil que s’estalviï els espectacles mediàtics, ja que són una instrumentalització de la justícia, i resten credibilitat a les investigacions efectuades. El grup municipal d’ERC-MES considera que les investigacions s’han de fer amb les màximes garanties per arribar al fons de la qüestió, i demana que s’esclareixin d’una vegada uns fets que fa anys que s’estan investigant de forma poc coordinada entre la fiscalia, l’Oficina Antifrau i altres instàncies judicials.
ERC-MES vol recordar que centrar la investigació en la contractació d’unes auditories que, entre altres conclusions, revelen irregularitats en l’empresa d’aigües municipal, enlloc d’investigar aquestes irregularitats, és un enfoc parcial de la investigació, que no sembla que tingui per objectiu garantir una millor eficàcia d’aquest servei públic.
