Passem comptes: feina feta per Ara Mollet - ERC - MES (2015-2016)
Benvolguts companys / benvolgudes companyes.
Ara fa una mica més d’un any es van celebrar les eleccions municipals. A Mollet el panorama polític va canviar molt, però va faltar molt poc per poder fer el canvi de govern que desitjàvem. El projecte municipalista que representem, Ara Mollet – ERC – MES, va treure uns grandíssims resultats passant de 2 a 5 regidors i aconseguint 3.375 vots. El canvi de govern no es va aconseguir per poc, però la feina que hem fet i el creixement que hem tingut en aquest primer any de mandat ens esperona encara més i estem segurs que aviat arribarà el canvi.
A nivell municipal el Govern de la ciutat està sustentat pel PSC (amb 7 regidors de 25) però amb pactes de governabilitat amb Ciutadans (3 regidors), Convergència (2 regidors) i el PP (1 regidors. En total sumen els 13 regidors necessaris per tenir la majoria; i és amb aquesta majoria que aguanta un govern agònic i sense projecte. En els temes més sensibles, de polítiques de canvi municipal, en els pressupostos, en temes urbanístics, sempre ens trobem el que nosaltres anomenem “El pacte dels 13”.
També us volem explicar que ens hem trobat amb una doble decepció. Després d’intentar fer un govern de canvi amb Canviem Mollet i CiU i de no aconseguir-ho tot i perseguir-ho durant molt de temps, ens hem sentit molt sols a l’oposició massa vegades. Per una banda, CiU ha optat per oferir incomprensiblement una governabilitat que passa per entendre’s a nivell de polítiques municipals amb el PSC, però també amb Ciutadans i amb el Partit Popular. I per una altra banda, a vegades ens ha costat fer front comú amb Canviem Mollet per ser claus i decisius amb una oposició ferma i constructiva (per exemple no han sumat amb nosaltres quan més calia després que el Tribunal Suprem anul·lés el Pla Urbanístic de Mollet, una sentència de conseqüències molt negatives per tots els ciutadans de Mollet que hagués valgut la pena de debatre en un Ple Extraordinari de l’Ajuntament).
Davant de la incapacitat del govern de fer noves polítiques i d’articular un projecte, nosaltres hem treballat. Vam votar que no a uns Pressupostos que no s’adiuen amb els nous temps i que no explicaven les inversions, seguien amb un deute massa gros, i no albiraven noves polítiques ja que eren calcats als dels anys anteriors. (Us adjuntem el discurs que vam fer el passat mes de desembre).
A nivell de mocions presentades (també teniu un PDF amb un resum de la feina feta i de les 38 mocions que hem presentat en el darrer any) n’hem fet de molt diverses. Gairebé totes tenen un marcat caràcter local; fetes, pensades i escrites per a Mollet com podreu veure en el PDF adjunt. També hi ha un resum de les preguntes fetes a ple. Més enllà de la feina més institucional, hem mantingut moltes reunions amb entitats del poble i amb ciutadans que ens han volgut venir a veure, cosa que ens ha enriquit moltíssim.
Plens i feina feta Ara Mollet 2015-2016
Pressupostos 2016 – Ara Mollet
Ja veieu que hem treballat de valent i al costat dels molletans i de les molletanes. El 2015 no vam ser capaços de configurar una alternativa a l’estancament d’aquest govern actual a Mollet, però estem segurs que ho aconseguirem. Perquè som l’únic canvi possible també a Mollet, a l’igual que al país, que aviat serà una República catalana lliure.
I tot això ho aconseguirem amb tots vosaltres, perquè som un equip indestructible.
El grup municipal d’Ara Mollet – ERC -MES:
Oriol López Mayolas (regidor portaveu)
Marta Vilaret Garcia (regidora i portaveu adjunt)
Judith Vizcarra Puig (regidora)
Manel Sostres Bordas (regidor)
Josep Amaya Aguilar (regidor)
