
Moviment d’Esquerres es proclama referent del socialisme català
- Magda Casamitjana ha estat elegida per majoria amb un 91,85% dels vots
- Com a Coordinador d’Acció Política ha estat escollit en Pere Almeda, en una executiva en la que també hi són Marina Geli i Ernest Maragall
En la segona Assemblea de l’organització, celebrada avui dissabte a les Cotxeres de Sants, Barcelona, el partit s’ha definit com a referent del socialisme sobiranista a Catalunya i s’ha refermat en la seva voluntat de presentar-se a les eleccions del 27S. Ho fa després un cop valorats als resultats de les eleccions municipals, en les que Moviment d’Esquerres ha assolit més de 100 representants entre regidors i alcaldes, una important implantació al país que afiança la fidelitat del partit a la ideologia que sempre ha tingut el socialisme català.
Moviment d’Esquerres es presentarà a les eleccions de setembre, una cita en la que són contraris a la llista única però a favor de buscar aliances que permetin crear una majoria progressista d’esquerres i sobiranista amb aquelles organitzacions que comparteixen tres criteris fonamentals:
- el caràcter plebiscitari i constituent de les eleccions, que marcaran l’inici d’un procés de construcció vers la Catalunya estat i la celebració d’un referèndum
- Acabar amb el cicle d’austeritat econòmica prioritzant l’equitat i la justícia social com a objectius bàsics
- treballar per la regeneració i la radicalitat democràtica, el bon govern i l’ètica pública
Pel que fa a les eleccions generals a l’estat espanyol, l’Assemblea de Moviment d’Esquerres proposa un acord transversal sobiranista per tal d’assolir una representació catalana forta al Congrés i al Senat.
