
MES, Moviment d’Esquerres defensem el Referèndum des del món local
Avui MES, Moviment d’Esquerres no ha faltat a la cita. Les representacions locals de MES han assistit a l’acte Món Local X Referèndum, una jornada organitzada per l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) al Paranimf de la Universitat de Barcelona (UB).
L’acte ha aplegat mig miler d’alcaldes i alcaldesses dels municipis catalans per mostrar la predisposició i compromís dels municipis a favor del Referèndum que se celebrarà el proper 1 d’octubre, com va anunciar el passat 9 de juny el Govern català, acompanyat dels diputats a favor del dret a decidir.

Intervenció de Carme Güell, Alcaldessa de MES a Corçà
En representació dels representants electes de MES, Moviment d’Esquerres, Carme Güell, alcaldessa de Corçà (Baix Empordà) ha defensat el grau d’implicació dels municipis catalans en el Referèndum en tant que respon al desig del poble català: “Si un afer és demandat de forma majoritària pels ciutadans de Catalunya, el mínim que podem fer és donar-hi curs de forma immediata. És la nostra obligació, perquè primer i per davant de, hem de respondre davant dels nostres electors. És la nostra raó de ser com a representants públics, i al món local molt especialment”.
Com s’ha posat de manifest al llarg de l’acte, en els pròxims mesos, el paper dels ens locals serà clau. Per això, “com a representants dels ajuntaments catalans, estarem al costat dels ciutadans i ciutadanes i de la resta d’institucions del país per fer possibles aquesta voluntat expressada cívicament, política i democràtica de immensa majoria de la societat catalana”, ha defensat l’alcaldessa socialista-sobiranista de Corçà.
Recull de fotografies de l’acte Món Local x Referèndum:
