Close

Moviment d’Esquerres, compromesos amb la Llei del Referèndum

Junts pel Sí i la CUP-Crida Constituent entren a registre la proposició de Llei del Referèndum per a l’autodeterminació de Catalunya

Els grups parlamentaris de Junts pel Sí, on Moviment d’Esquerres en forma part, i CUP-Crida Constituent han entrat al registre del Parlament de Catalunya la proposició de Llei del Referèndum per a l’autodeterminació de Catalunya.

Respecte a l’anunciada impugnació del Reglament del Parlament de Catalunya que s’ha presentat al TC, aquest és un recurs que no té en compte la part jurídica, sinó només l’origen de la iniciativa legislativa, és a dir, el Parlament. Els dos argument que es donen per impugnar el Reglament són que, a l’hora de presentar la lectura única, no hi ha unanimitat amb una majoria qualificada i que en el moment de tramitar la lectura única, no hi ha tràmit d’esmenes. En aquest sentit, els membres de Junts pel Sí i la CUP considera que si aquests són els dos únics arguments que tenen, hauran de fer caure tots els reglaments dels Parlaments de les comunitats autònomes, entre ells també el del Congrés dels Diputats.

El president de Junts pel Sí ha explicat que la iniciativa ha estat presentada per tràmit d’urgència extraordinària i que, encara que la tramitació acabi sent una altra, “sempre es farà d’acord amb el que preveu el Reglament del Parlament català i, per tant, dins la legalitat”, ha assegurat. La iniciativa es presenta a través d’un mecanisme que requerirà més d’una cinquena part dels diputats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *