
Amb Junts pel Sí emplacem a l’oposició a debatre el contingut de la Llei del Referèndum
Al llarg del matí el Parlament ha aprovat l’alteració de l’ordre del dia amb 72 vots a favor, 60 en contra i 3 abstencions, i l’exempció dels tràmits parlamentaris amb 69 vots a favor, 3 en contra i cap abstenció. “MES, amb Junts pel Sí, hem votat a favor d’incloure el debat i votació de la Llei del Referèndum d’Autodeterminació de Catalunya”, ha afirmat Magda Casamitjana, diputada de MES al Parlament de Catalunya pel grup de Junts pel Sí.
La situació, però, està encallada des de fa hores perquè com ha recordat el president del grup parlamentari de Junts pel Sí, “l’oposició no vol fer debat del contingut, sinó de la forma”. Com a conseqüència, les ciutadanes i ciutadans de Catalunya estan davant d’un debat que no aporta les raons que fan entendre la transcendència d’aprovar una norma com la Llei del Referèndum.
Durant la sessió de control, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha apuntat que les garanties per votar l’1-O seran “absolutes” i en contraposició a les paraules de la vicepresidenta del Govern espanyol, ha recordat que convocar un Referèndum “no serà mai un crim”. Per tant, l’escenari permetrà a la cambra debatre i votar la Llei del Referèndum: “Malgrat els obstacles; serenitat, fermesa i molta esperança”.

One Response to Amb Junts pel Sí emplacem a l’oposició a debatre el contingut de la Llei del Referèndum
Pingback: Amb Junts pel Sí, votem SÍ a la Llei del Referèndum d’Autodeterminació de Catalunya | Moviment d'Esquerres