
Llibertat presos polítics
Moviment d’Esquerres condemna l’empresonament del president de l’ANC Jordi Sánchez i del president d’Òmnium Jordi Cuixart, acusats d’un delicte de sedició per haver encapçalat un moviment ciutadà totalment cívic i pacífic.
Els socialistes sobiranistes denuncien la persecució reiterada de l’Estat espanyol, que ha culminat avui amb l’ingrés a presó dels líders de les dues entitats sobiranistes. Amb aquesta acció, l’Estat torna a tancar la porta al diàleg i segueix donant prioritat a vulnerar la llibertat d’expressió, la llibertat de reunió i manifestació, drets fonamentals del poble català.
Davant els fets succeïts, Moviment d’Esquerres crida a la ciutadania a sortir al carrer per demanar la llibertat immediata de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart, dos persones que s’han convertit en ple segle XXI en presos polítics.
Aquest dimarts 17 d’octubre, l’ANC i Òmnium Cultural ja han convocat mobilitzacions ciutadanes per exigir la llibertat dels presos polítics, a les quals Moviment d’Esquerres s’hi suma:
- A les 12h concentracions de protesta davant dels llocs de treball
- A les 20h, gran concentració nacional amb espelmes (Barcelona: Av. Diagonal, des de Passeig de Gràcia fins a Francesc Macià)
