Close

"De Sitges a Barcelona: conversió d'un projecte en realitat". Apunt setmanal signat per Carles Manjón Wennberg

[spacer]

Sembla que era ahir quan un bon grapat de gent ens vam trobar a Sitges per constituir el Moviment per una Nova Esquerra Catalana. El temps passa ràpid, però el que és ben cert és que aquests darrers 14 mesos han estat intensos i profitosos. De ser un projecte, quasi bé un somni, per a molta gent, NECat s’ha convertit en una formació política que comença a fer-se sentir al panorama polític del nostre país. Una formació que cada dia va sumant persones que creuen que el socialisme catalanista ha de tenir una veu i una força en aquest nou país que estem construint.

Dissabte passat, com a culminació d’aquest procés d’arrencada, vam celebrar a Barcelona la nostra IIIª Assemblea Nacional. Després del procés estatutari, calia ara aprovar la Ponència política que ha de constituir el nostre ADN programàtic i renovar els òrgans de treball per tal d’iniciar una nova etapa.

Fugint de lideratges unipersonals i conscients de que Nova Esquerra Catalana és un projecte col·lectiu que implica múltiples sensibilitats i persones diverses, l’Assemblea va acceptar la proposta de l’equip directiu sortint i va deixar vacant la Presidència optant per escollir, únicament, un nou Consell que exercirà, d’ara en endavant, la direcció de NECat de manera col·legiada. Passem, d’aquesta manera, del “culte al líder” al treball en equip trencant amb els esquemes tradicionals que mantenen la majoria de formacions polítiques. Una fórmula innovadora, certament, però que forma part d’un dels nostres principis fundacionals centrats en una nova manera de fer política.

Fruit de la votació de dissabte, la composició del nou Consell de NECat no podia ser més plural. Sense que ningú s’ho proposés expressament, l’Assemblea va escollir un Consell que inclou gent de pràcticament tot el territori, de diferents edats, sexe i formació. Un Consell plural per a un partit plural.

La vida política no admet pauses i aquest país està demanant respostes així que, sense esperar més temps, el nou Consell de NECat ha començat ja les seves tasques i ho ha fet creant l’estructura necessària per poder tirar endavant aquesta nova etapa que ara obrim. D’aquesta manera s’han creat ja grans àrees de treball que desenvoluparan la seva tasca coordinades per membres del Consell i íntimament relacionades amb la feina que ja es fa des de les diferents coordinadores territorials.

Mentre la visió tradicional de la política parla del “partit de fulanet”, centrant l’atenció en el líder de la formació, NECat vol ser el partit de tothom, una eina de treball al servei del país que doni resposta a les seves necessitats. Volem ser el partit de la Maria, el del Pep, el de la Mònica, el d’en Sebastià i el teu, que estàs llegint-me ara i, per que no, el d’un servidor.

Vivim una etapa plena de reptes. Amb les energies renovades però amb les mateixes ganes i convenciments que ens van aplegar a totes i a tots a Sitges, volem que aquesta sigui una etapa plena d’encerts i ho volem fer amb tu.

Ens vols acompanyar?

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *