Close

ERC-MES-MDC Tarragona reclama desenvolupar el Pla d’Igualtat de l’Ajuntament per lluitar contra la bretxa salarial de forma efectiva

El grup municipal d’ERC-MES-MDC Tarragona insta l’equip de govern de Tarragona a desenvolupar de forma efectiva el Pla d’Igualtat de l’Ajuntament per lluitar contra la bretxa salarial. “Ens consta que a dia d’avui existeixen dificultats per disposar de dades reals que permetin avaluar el grau de desigualtat que pot existir a l’Ajuntament i desenvolupar polítiques d’igualtat efectives”, explica el portaveu d’ERC-MES-MDC Tarragona, Pau Ricomà. En aquest sentit, els republicans destaquen que el Pla d’Igualtat preveu una sèrie d’informes anuals que actualment no es realitzen i que impedeixen disposar de dades essencials per fer efectiva la lluita per la igualtat entre homes i dones. “A dia d’avui no podem conèixer quantes dones ocupen llocs de comandament, la representació de la plantilla per gènere en les diferents àrees municipals o les retribucions i tipus de jornada del personal municipal des de la perspectiva de gènere”, explica Ricomà.

Per tot això, el grup majoritari de l’oposició a l’Ajuntament de Tarragona presentarà una moció al plenari del 26 de febrer instant l’equip de govern a realitzar sistemàticament els informes previstos en el Pla d’Igualtat. “És indispensable disposar de dades reals sobre la situació de les dones a l’Ajuntament de Tarragona i a les empreses municipals per desenvolupar polítiques d’igualtat efectives en l’àmbit de l’administració local”, afirma Ricomà. En el text de la moció, ERC-MES-MDC Tarragona demana també que s’incorpori a la plantilla de l’ajuntament el lloc de treball d’agent d’igualtat, una figura que actualment es cobreix amb plans d’ocupació local. Els republicans reivindiquen que també es realitzi un informe per conèixer quines mesures per a la igualtat duen a terme les empreses contractades per l’Ajuntament.

La moció dels republicans es debatrà en consell plenari pocs dies després de la celebració del Dia Internacional per la Igualtat Salarial (22 de febrer). “Un estudi recent de l’Agència Tributària assenyala que les dones tarragonines cobren un 34% menys de mitjana que els homes i aquesta bretxa salarial és constant durant els últims anys. Des de l’Ajuntament hem de conèixer quina és la realitat de les nostres treballadores per poder millorar-la”, conclou Ricomà.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *