
Moviment d'Esquerres dona suport a la declaració en defensa dels drets civils i polítics, signada per JxC, ERC, CatECP i la CUP
Davant la nova amenaça de l’Estat, citant a declarar a sis persones i en conseqüència enviar-les a presó si així ho considera sense cap raonament just, la Junta de Portaveus del Parlament de Catalunya ha aprovat aquest matí una declaració en defensa dels drets civils i polítics, signada per JxCat, ERC, CatECP i la CUP.
En el text signat se subratlla el compromís amb la dignitat i la sobirania de la del parlament i es denuncia la intolerable situació de judicialització de la política que afecta tota la societat civil, les institucions i els debats parlamentaris.
Com a partit socialista sobiranista, ferm defensor dels drets del poble de Catalunya i les seves institucions, Moviment d’Esquerres s’adhereix a la declaració en defensa dels drets civils i polítics de la ciutadans de Catalunya.
Aquest és el text que han signat conjuntament els partits implicats:
«La Junta de Portaveus del Parlament de Catalunya constata que durant la seva sessió tinguda avui divendres 23 de març, representants electes del poble de Catalunya així com d’organitzacions civils han sigut citats a declarar i processats al Tribunal Suprem per la seva activitat política i institucional. Alguns d’ells romanen des de fa mesos a les presons d’Estremera i Soto del Real així com a l’exili, i d’altres s’han vist obligats a renunciar al seu escó per pressions judicials.
Defensem la dignitat i la sobirania de la nostra institució i denunciem la intolerable situació de judicialització de la política que afecta tota la societat civil, les institucions i els debats parlamentaris. Així mateix insistim en la defensa dels drets polítics de tots els diputats i diputades escollits democràticament a les darreres eleccions, i denunciem altre cop la vulneració de drets civils, fonamentals i polítics que afecta tota la ciutadania de Catalunya.»
