
OPINIÓ: Una mina d'aigua = Una mina d'or
Article d’opinió d’Isabel Marcuello, regidora Portaveu MES, Moviment d’Esquerres de Sant Adrià, al Butlletí Municipal Viure.
Voltem comentar les conclusions que podem extreure de la “Jornada sobre les aigües freàtiques com a recurs alternatiu a Sant Adria” que varen tenir lloc el passat 20 de maig, organizades per la empresa EUSAB.
Ens trobem davant d’una oportunitat única en els temps que corren, es hora de posar en marxa totes les mesures possibles per revertir el canvi climàtic, i aprofitar el potencial que ens ofereix l’aqüífer del Besòs, sobretot en el municipi de Sant Adrià, que pot arrribat a la capacitat extracció de 14 Hm3( hectòmetres cúbics) l’any i que en l’actualitat només es fan servir 1,81 hm3/ l’any.
Quantitat que garantiría el cabal necessari tant per al consum d’aigua de boca, com per a diversos usos, com son el reg dels espais verds i zones esportives, la neteja del carrers i el clavegueram, els usos industrials, la utilització per a fonts ornamentals, piscines i làmines d’aigua, i s’hi afegim l’aigua regenerada de la depuradora del Besòs, podríem abastir el cabal del riu aigües amunt.
És doncs de gran importància que els polítics tinguem en el nostre punt de mira l’aprofitament d’aquest recurs. Que no mirem cap a un altre lloc quan es parli d’inversions en medi ambient, ha de ser una aposta en ferm i que ens posicionem sobre el que altres poblacions de l’entorn ja han posat sobre la taula: La remunicipalització del servei de l’aigua i la pertenència a l’Associació de Municipis i Entintats per l’Aigua Pública, amb criteris de servei públic, transparència i bon govern, al menor preu i amb la major qualitat de servei, amb garantia universal per a les persones.
L’aigua es un be comú!
