Close

L'Apunt d'Enric Fogàs: "Bastir el futur a cops de present"

[spacer]

Aquets dies entre Nadal i Cap d’Any s’omplen de resums i balanços que fan referència al passat alhora que intenten preparar-nos mentalment  per encarar un futur, que per definició, és incert, però que  alguns de nosaltres volem bastir a cops de present. És a dir, fent coses.

Fa gràcia, permeteu-me la franquesa col·loquial,  veure com  alguns això ho aprofiten per vantar-se  d’uns suposats èxits, que sempre són passat, sense fer-ne cap projecció activa de futur; d’altres llangueixen immòbils i estàtics, tot llepant-se les ferides del combat. Hi ha també qui fa l’estaquirot, que pren una posició de wait and see, i segons com vagi, faran.

Ah! i falten els que amb molta força i suposo que ajuda,  de moment, són poca cosa més que futur incert i que sembla que van elaborant el seu discurs fent-lo encaixar entre el que els han dit que seran, el seu punt de partida i els personatges que tenen. Tot plegat no em convenç gaire i m’ajuda a posar en valor tot allò que hem fet i que no hem fet, amb els seus errors i mancances, però també amb molta fermesa i convicció.

A Nova Esquerra Catalana estem tancant un cicle, que vam encetar fa dos anys, un 15 de desembre a Sitges, i que ha de concloure el proper 24 de gener amb la constitució del  nou Moviment d’Esquerres. Un gran repte en la mateixa direcció i objectius,  amb més gruix i més participació que ens permetran  que la nostra veu tingui el ressò necessari per fer possible una societat més lliure, més justa i més feliç.

Ara toca, altre cop, seure, dissenyar, dialogar, discutir, elaborar, assumir i compartir. Ho hem fet de Sitges ençà i és un camí que ara reprendrem, amb processos deliberatius on tothom aporta,es escoltat i se’l té en compte. En una nova organització que per en si mateixa no serà més que l’eina que ens ha de possibilitar i conduir fins a altres objectius de més abast i envergadura.

Ara estem cridats a participar activament en la gestació de la nova organització i demano a totes i a tots, i en especial als que heu manifestat sempre un esperit crític constructiu, a que col·laboreu i feu presència  activa en els debats als que estem convocats.

I com que la felicitat no s’assoleix si no és de manera compartida, companyes i companys, ens queda molt per fer i ara, de manera immediata, se’ns gira feina.

Bon any 2015!

Enric Fogàs i Puig

 

2 Responses to L’Apunt d’Enric Fogàs: “Bastir el futur a cops de present”

  1. enric tomàs

    Tocayo, jo també em dic Enric, el teu escrit és com un glop de bon vi. A mi m’agrada el blanc, ven fresc.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *