
L'Apunt d'Enric Fogàs: "Bastir el futur a cops de present"
[spacer]
Aquets dies entre Nadal i Cap d’Any s’omplen de resums i balanços que fan referència al passat alhora que intenten preparar-nos mentalment per encarar un futur, que per definició, és incert, però que alguns de nosaltres volem bastir a cops de present. És a dir, fent coses.
Fa gràcia, permeteu-me la franquesa col·loquial, veure com alguns això ho aprofiten per vantar-se d’uns suposats èxits, que sempre són passat, sense fer-ne cap projecció activa de futur; d’altres llangueixen immòbils i estàtics, tot llepant-se les ferides del combat. Hi ha també qui fa l’estaquirot, que pren una posició de wait and see, i segons com vagi, faran.
Ah! i falten els que amb molta força i suposo que ajuda, de moment, són poca cosa més que futur incert i que sembla que van elaborant el seu discurs fent-lo encaixar entre el que els han dit que seran, el seu punt de partida i els personatges que tenen. Tot plegat no em convenç gaire i m’ajuda a posar en valor tot allò que hem fet i que no hem fet, amb els seus errors i mancances, però també amb molta fermesa i convicció.
A Nova Esquerra Catalana estem tancant un cicle, que vam encetar fa dos anys, un 15 de desembre a Sitges, i que ha de concloure el proper 24 de gener amb la constitució del nou Moviment d’Esquerres. Un gran repte en la mateixa direcció i objectius, amb més gruix i més participació que ens permetran que la nostra veu tingui el ressò necessari per fer possible una societat més lliure, més justa i més feliç.
Ara toca, altre cop, seure, dissenyar, dialogar, discutir, elaborar, assumir i compartir. Ho hem fet de Sitges ençà i és un camí que ara reprendrem, amb processos deliberatius on tothom aporta,es escoltat i se’l té en compte. En una nova organització que per en si mateixa no serà més que l’eina que ens ha de possibilitar i conduir fins a altres objectius de més abast i envergadura.
Ara estem cridats a participar activament en la gestació de la nova organització i demano a totes i a tots, i en especial als que heu manifestat sempre un esperit crític constructiu, a que col·laboreu i feu presència activa en els debats als que estem convocats.
I com que la felicitat no s’assoleix si no és de manera compartida, companyes i companys, ens queda molt per fer i ara, de manera immediata, se’ns gira feina.
Bon any 2015!
Enric Fogàs i Puig

2 Responses to L’Apunt d’Enric Fogàs: “Bastir el futur a cops de present”
Tocayo, jo també em dic Enric, el teu escrit és com un glop de bon vi. A mi m’agrada el blanc, ven fresc.
Gràcies, Enric Tomàs. Les meves arrels prioratines em fan addicte al vi negre, però tot té el seu moment, com una copa de bon vi blanc en bona companyia.