Comunicat
27 d’octubre de 2015
MES– Moviment d’Esquerres, com a integrant del grup parlamentari de Junts pel Sí i en relació a la Proposta de Resolució que obre la XI legislatura, vol manifestar el seu compromís amb l’inici del procés de creació de l’Estat Català independent i l’obertura del procés constituent.
Amb aquesta Proposta de Resolució, el Parlament de Catalunya inicia una nova etapa política amb l’objectiu de culminar el procés de sobirania i empoderament democràtic d’acord amb la voluntat expressada per la majoria de la ciutadania catalana.
MES – Moviment d’Esquerres participa en el procés constituent i presentarà les seves propostes orientades a enfortir les bases de la nostra societat democràtica i plural, d’acord amb els principis de benestar, justícia social, progrés econòmic i desenvolupament equitatiu i sostenible. Un procés constituent que volem que esdevingui un referent de deliberació col·lectiva i de qualitat com correspon a una democràcia avançada, en el qual tothom ha de ser interpel·lat a participar.
MES – Moviment d’esquerres vol expressar que en aquest moment històric, és important tancar un acord per la governabilitat sòlid i estable que permeti formar un govern plural per liderar el procés i implementar un programa polític orientat a fer front a les desigualtats, la recuperació econòmica i la cohesió social. Des del pluralisme transversal del catalanisme caldrà trobar les fórmules que facin possible aquest acord de governabilitat i que estigui a l’alçada dels reptes que tenim en els propers mesos i que no podem posposar.
La proximitat i transcendència de les eleccions Generals de l’Estat el proper 20 de desembre ens obliga a preservar la unitat des de Catalunya entorn a la sobirania i el dret a decidir. MES – Moviment d’Esquerres considera imprescindible concórrer a les eleccions estatals per dialogar amb les institucions espanyoles per tal de garantir el dret a l’autodeterminació i acordar el referèndum que al final del procés constituent català haurà d’habilitar-se.
MES – Moviment d’Esquerres fa una crida les institucions de l’Estat per obrir una negociació que creiem indispensable, que faci viable el mandat polític expressat i resoldre el conflicte de legitimitats d’acord amb els principis democràtics.
En aquest moment excepcional MES-Moviment d’Esquerres aposta per participar en una fórmula electoral àmplia pel 20-D que respongui a la voluntat del procés constituent i la celebració d’un referèndum.
MES-Moviment d’Esquerres obre des d’avui converses amb totes les forces polítiques sobiranistes i que estan pel Dret a Decidir, per treballar en els objectius expressats.
