
14F: Consolidació de l'independentisme i de la majoria social centre-esquerra
Valoració de Moviment d’Esquerres davant dels resultats de les eleccions del 14 de febrer al Parlament de Catalunya
Després de les darreres eleccions al Parlament de Catalunya, ens hem de felicitar pels resultats obtinguts pel bloc de l’1-O: s’ha assolit l’objectiu de superar el 50% dels vots independentistes i s’ha obtingut la majoria més àmplia, fins al moment, d’escons a l’hemicicle. Malgrat les dificultats, que tots coneixem perfectament, la primera lliçó és clara: l’independentisme no gira full, contràriament al que alguns pretenen fer creure. És més: creix i es consolida, votació rere votació. Per tant, celebrem els resultats i felicitem ERC, Junts i CUP pels seus 74 diputats.
Ens reafirmem en la idea que, en moments tan difícils sanitàriament i socialment com els que estem vivint, cal una aposta ferma pel consens amb vocació de servei al país. Per millorar la qualitat de vida de les persones. Per fer front a l’embat repressor i antidemocràtic de l’Estat. Per reivindicar els nostres drets com a poble. Per assolir, finalment, la república catalana, la qual necessitem, ni més ni menys, per millorar la qualitat de vida de les persones. I per això ens remetem als arguments sobre els quals hem pivotat la nostra campanya electoral: més unitat per tenir més força i més transversalitat per abastar tothom. Els partits independentistes s’han de posar d’acord, senzillament, perquè no poden fer res més; perquè l’objectiu és massa ambiciós, massa important i massa emocionant com per perdre l’oportunitat d’assolir-lo.
D’altra banda, ens dol que el Parlament de Catalunya s’embruti amb la veu de l’extrema dreta xenòfoba, masclista i ultraespanyolista. Però la segona lliçó és igual de clara que la primera: hi ha una evident tendència de la societat catalana a consolidar una majoria social de centre-esquerra (no oblidem que els partits espanyolistes de dretes i d’extrema dreta només han obtingut el 17,11% dels vots). I per això les opcions independentistes que s’ubiquen més a la dreta no han obtingut representació parlamentària. I per això Junts, que és un reflex de la societat catalana, va obrir la porta a pactes amb partits com el nostre, d’ideologia clarament i indefugiblement progressista.
Perquè al capdavall, què significa ser d’esquerres? Per a Moviment d’Esquerres, ser progressista no és vetar un govern amb Junts; no és tampoc mantenir vigent, encara, la llei mordassa. Ni dilatar la derogació de la reforma de les pensions i la reforma laboral. Per a nosaltres, ser d’esquerres és defensar a tot arreu i efectivament –i això vol dir amb fets els drets i llibertats, paral·lelament al treball per la justícia social i la igualtat. No entenem cap altra manera de ser progressistes.
Volem agrair la implicació i la dedicació de totes les persones de Moviment d’Esquerres que han fet possible el desenvolupament d’aquesta campanya tan atípica. Els esforços, les aportacions, l’assistència a actes, les reunions… a tots i totes, moltes gràcies.
I ara què hem de fer? Ben senzill: Seguim treballant amb la mateixa empenta i amb la mateixa il·lusió per fer política des de tots els racons possibles. Per fer política a peu del carrer, com la bona tasca que fan els nostres regidors i regidores als respectius ajuntaments. Continuem al Consell per la República, a l’Acord d’Esquerres per la República Catalana i donant suport a Dones per la República. El nostre tarannà és dialogant, és per això que continuarem treballant per contribuir a reforçar l’entramat progressista i independentista. Cada vegada més, Moviment d’Esquerres és reconegut com un actor de la política catalana i ho aprofitem per explorar la millor manera d’aportar els nostres principis ideològics. Simplement, per millorar la qualitat de vida de les persones.
Gràcies per la confiança, i renovem el compromís de tirar endavant el nostre projecte.
Josep Serra i Teresa Garcia
Coordinador general i coordinadora general adjunta de Moviment d’Esquerres
