Close

20N: Dia Universal dels Drets dels Infants

«El dret a la diferència el tenim tots, a la desigualtat, no»

El 20 de novembre es celebra el Dia Universal dels Drets dels Infants. Una data per reivindicar el dret a la salut, l’educació, la seguretat, la protecció i la vida de les persones des que neixen. Són drets inalienables, irrenunciables, innats i imprescindibles per a una bona infància i que cal tenir presents cada dia de l’any.

El nostre Govern ha d’assumir compromisos concrets per a defensar aquests drets i garantir que tots els nens i nenes, siguin de la procedència que siguin, tinguin resolta la cobertura d’un sistema sanitari eficient, disposin d’un habitatge digne, d’un entorn segur i puguin completar una educació primària i secundària obligatòria, universal, gratuïta i de qualitat on no es discrimina ni per procedència, ni per gènere, ni per llengua, ni per aptitud.

En un país pretesament democràtic cal disposar de sistemes de protecció sòlids que lluitin contra la creixent desigualtat i defensin, posant-ho a la pràctica, l’execució d’aquests drets. És imprescindible establir una agenda política real d’objectius i mesures que poden ser d’abast i de naturalesa molt diversa, però que han d’estar adaptats i respondre a necessitats concretes dels infants en el seu entorn individual i territorial.

Considerem l’educació un dels pilars bàsics per a la transformació en positiu de la nostra societat. Una educació entesa com un projecte humanitzador sensible a les desigualtats, als conflictes socials, a les injustícies, a les emergències climàtiques i als desafiaments de la humanitat. Una educació que ha de propugnar valors com la solidaritat, el suport mutu, la cooperació, el consum responsable, l’empatia i la recerca de solucions als problemes quotidians.

Reivindiquem un sistema educatiu inclusiu, que formi habitants d’un món extens, plural i que treballi per ser cada vegada més just.

«El dret a la diferència el tenim tots, a la desigualtat, no».

Des de Moviment d’Esquerres, per lluitar contra la desigualtat, apostem per millorar la gestió formativa i les oportunitats educatives dels infants i jovent. Vetllem perquè les administracions actuïn de manera integradora, no discriminatòria, oferint possibilitats d’inclusió amb vocació de millora del seu entorn, considerant-los com a membres d’una xarxa comunitària.

Per tal de complir amb tots els Drets del nen, hem de tenir la capacitat de canviar la realitat i reconstruir-la cap un món millor, que va més enllà dels individus i que passa per la necessitat d’establir acords polítics estables, alinear els diferents actors sota un objectiu comú: La justícia social, que passa per la lluita contra el frau fiscal i per reformular prioritats, com ara destinar més recursos a Serveis Socials, a Sanitat, a Cultura i a Habitatge, i a dotar l’educació d’una inversió pressupostària que li permeti ser eficaç al màxim.

Avui i sempre, vetllem pels interessos dels infants. Lluitem perquè puguin gaudir d’aquesta educació transformadora que propugnem. Defensem el seu dret a la salut, al descans, a l’oci, a tenir una llar, a poder fruir del lliure pensament. En definitiva, treballem perquè puguin viure en una societat més igualitària on es respecta, es cuida i es forma els infants per ser ciutadans i ciutadanes invulnerables, crítics i responsables.

 

Teresa Garcia Recasens

 

Teresa Garcia i Recasens

Coordinadora general adjunta de Moviment d’Esquerres

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *