Close

23F / 23 mesos a la presó

El diumenge 23 de febrer es complien 23 mesos de l’empresonament de la Dolors Bassa. Les Dones per la República, organització de la que MES, Moviment d’Esquerres forma part, ho vam voler recordar amb uns emotius parlaments davant del Centre Penitenciari on ella està reclosa per una injusta, llarga i maleïda condemna.

“Una abraçada groga i lila” així acabava la colpidora carta que ens va llegir la Montserrat de part de la seva germana, la Dolors Bassa, en aquella esplanada de l’aparcament de la presó de Puig de les Basses. Una carta que ens parlava del que suposa per a ella, ara que, per llei, li toca poder sortir unes hores del centre “poder seure al sofà, ni que sigui per un moment, abraçar la neta, cuidar la mare, trepitjar l’herba, menjar un plat casolà o tocar un arbre”; però matisava que no hem de perdre de vista que “això no és llibertat” i ens encoratjava a continuar fent pressió fins que arribi “la democràcia plena i una República independent, feminista i ecologista”.

“Cap Dona en l’oblit” es va sentir cridar en aquell indret, lema que també es mostrava estampat en moltes de les samarretes que portaven les dones i homes presents. Estàvem allà clamant, per la Dolors, i també per la Carme, la Marta, l’Anna, l’Andrea, la Laura, la Xènia, la Paula, la Rut, la Ramona, la Clara, la Meritxell, la Tamara, la Tània, la Mireia. A totes les represaliades polítiques va anar dedicat aquell senzill i entranyable acte, on es va escoltar que “cap sentència judicial pot limitar mai els anhels de llibertat d’un poble” i on no ens vam cansar de demanar “llibertat preses polítiques”.

Vam marxar d’allà amb el cor ben encongit, com sempre que hi hem anat a sopar els divendres, o com quan baixem del corriol després d’haver-li desitjat “bona nit”. Aleshores, no podem deixar de pensar que nosaltres estem a fora, seguint amb la quotidianitat del que ens ofereix la nostra vida, i la Dolors i la Carme estan a dins, amb tot el patiment que la reclusió comporta; les exiliades continuen sense poder tornar i les encausades, pendents dels incomprensibles judicis.

Malgrat tota l’amarga repressió, no defallim i, tal com ens demanava la Dolors en el seu comunicat, continuem lluitant per l’Amnistia, l’Autodeterminació i la República i creient-nos el hashtag #AIXÒSORTIRÀBÉ.

Teresa Garcia, coordinadora general adjunta de Moviment d’Esquerres

Meli Barbero, coordinadora territorial de moviment d’Esquerres

Pere Garcia, vocal de política municipal de la coordinadora nacional de Moviment d’Esquerres

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *