
MES Sant Adrià surt al carrer per demanar la igualtat real de la dona

Exposició de fotografies sobre la lluita de la dona
Amb motiu del 8 de març, MES Sant Adrià ha preparat la seva activitat per avui 17 de març: hem sortit al carrer per demanar igualtat real. A la plaça del Mercat, hem muntat la carpa sufragista, recordant la lluita de la dona per exigir el sufragi universal -recordem que no va ser fins el 1933 que la dona va poder per primer cop- i la lluita continua que fins aleshores ha hagut de seguir fins a dia d’avui per demanar els mateixos drets que l’home, la igualtat real.
També hem preparat un espai de participació ciutadana amb urna per demanar a dones i homes que expressessin la seva opinió sobre aquest 8 de març i quines són les seves reivindicacions -respostes que es faran públiques més endavant-.
Entorn de l’acte, MES Sant Adrià ha publicat un nou manifest, recordant la lluita sufragista per demanar una vegada per totes una igualtat real i efectiva:
“El dia 8 de març tornava a centrar la reivindicació col·lectiva per una igualtat plena entre dones i homes, una igualtat basada senzillament en un concepte tan elemental com els drets humans que totes i tots tenim i que ens uneixen i ens fan iguals a tots.
Enguany, la #VagaFeminista marcava una jornada on la dona treballadora pren la iniciativa de nou per reclamar els drets socials i laborals; la dona sempre ha estat pionera en la lluita social i laboral, i no obstant això ha estat històricament la més castigada pel que fa les discriminacions de tracte en sous i càrrecs.
Any rere any fem nostre aquest clam i des de Moviment d’Esquerres no defallirem en les nostres demandes de conscienciació de la societat, d’exigència de polítiques públiques que vetllin pel compliment de la igualtat d’oportunitats de dones i homes: cal una eliminació real dels obstacles que permanentment es troben les dones i que les porten a patir una precarització a la seva vida laboral amb més atur i menys prestacions, menys pensions perquè tenen menys salari, i menys reconeixement en els llocs de treball… i, tot plegat, només per un tema de gènere.
Per fer polítiques públiques d’igualtat, cal que qui les hagi de dissenyar hi cregui, que cregui en els valors d’igualtat i equitat, de respecte dels drets humans. Des de Moviment d’Esquerres creiem fermament que sense el respecte a l’altre no podrem avançar cap una societat més justa, on no hi hagi diferències entre la seva ciutadania per motius de gènere, raça, creença,… o qualsevol altra característica personal. Perquè som persones iguals, homes i dones, dones i homes.
Una mateixa fita per a totes i tots: calen uns drets laborals dignes, sense discriminació per raó de gènere, raça o religió.
Encara queda molt camí per recorrer. El 1933 les dones votàvem per primer cop, fà 85 anys d’aquella primera conquesta. Des de llavors la lluita ha estat incansable. I serà imparable fins aconseguir la veritable igualtat real“.
Moviment d’Esquerres #8Març2018 #DiaDeLaDonaTreballadora
