
8 de març de 2022
Aquest any sí, tornarem a sortir als carrers defensant els nostres drets com a dones. Ens unirem totes, des de tots els llocs del món, no hi ha fronteres per reivindicar la igualtat, ni diferències, ens tornem a unir aquest #8m. Juntes per la igualtat, per la participació en la presa de decisions, en l’empoderament, en la justícia social, juntes per eradicar la violència masclista, la violència sexual. Juntes per aconseguir la igualtat salarial, juntes pels mateixos drets. Juntes pel reconeixement i la visibilitat de la dona al llarg de la història. Juntes per reivindicar la igualtat a la ciència, a les tecnologies, enginyeries, doctorats. Juntes com a cuidadores, mestresses de casa, com a emprenedores, com a esportistes, infermeres, com a treballadores del servei de neteja als carrers, hospitals, centres de dia, hotels. Juntes com a directores d’acadèmies o escoles, com gerents d’empreses. Totes juntes per una societat més justa, sostenible i igualitària.
Igualtat de gènere avui per un demà sostenible, ONU dones treballa en aquesta direcció.
A Sant Adrià, volem tornar a recuperar aquells espais que sempre hem ocupat les dones. Els que ens va costar molt d’aconseguir com per exemple: les marxes, manifestacions, la demostració del programa de la gimnàsia de dones, les passejades al Besòs. Gimcanes, el Consell al carrer. L’altaveu de les dones a través de la comissió redactora dels manifestos. Les sortides culturals que ens alimenten l’ànima i ens enriqueixen, cinefòrums. Els tallers i debats. Les xerrades de taules rodones, les consultes al carrer com a eina de participació, el treball intergeneracional des de la igualtat amb les escoles i IES. Hem de tornar a VIURE lluitant, com sempre, des del respecte però amb fermesa.
JUNTES. La pandèmia no ens ha aturat, seguim aquí, per construir una societat justa i igualitària. TORNEM ALS CARRERS, visca el 8 de març!!
Isa Marcuello
Regidora de MES-Sant Adrià de Besòs
Article publicat a la revista Viure de Sant Adrià de Besòs.

