Close

Acord municipal de l'esquerra catalanista

Ahir dimarts vàrem signar, conjuntament amb Esquerra i l’associació Avancem, el “Programa compartit del catalanisme d’esquerres”, un acord que recull els nostres punts en comú en matèria d’atenció social i de dret a decidir i que alhora defineix el que per nosaltres ha de ser el paper dels governs locals a partir de les eleccions del proper 24 de maig.

Pia Bosch i Magda Casamitjana van ser-hi representant a Moviment d’Esquerres. En paraules de la Pia Bosch, “el programa es basa en el model de gestió local dels països nòrdics”. També va aprofitar per reivindicar el paper dels municipis com a constructors de l’estat del benestar durant la transició, un paper que ara cal recuperar. “”Els ajuntaments han de tornar a exercir l’atenció més urgent perquè som l’administració més propera a la ciutadania”. L’aspiració dels tres signants és aconseguir per els consistoris el 50% dels ingressos de municipis i Generalitat; a més, reclamen un marc jurídic que simplifiqui l’administració actual (diputacions i consells comarcals).

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *