Close

Acords del Ple de Sant Feliu de Guíxols que han de passar per rehabilitació - MES Sant Feliu

Un error en el recompte de vots fa que s’hagi de repetir una votació d’un dels punts de l’ordre del dia del ple del mes de noviembre en un ple extraordinari.

Aquest matí el govern de Sant Feliu de Guíxols ha convocat un ple per aprovar provisionalment la modificació urbanística que fa referència als entorns del Monestir. Era la segona vegada que ho feia, ja que en el darrer ple ordinari de novembre (ara fa deu dies) el govern també ho va intentar però no va aconseguir la majoria qualificada que necessitava al faltar dos membres de l’equip de govern a la sessió. El punt es va aprovar amb només 10 vots i com que en assumptes com aquest es necessita una majoria qualificada (11 vots) el punt no es podia considerar aprovat. Avui el govern ha “inhabilitat” aquell acord – així ho ha definit l’alcalde accidental- i l’ha tornat a aprovar, aquest cop si, amb els 11 vots que es necessiten. Bé podríem dir doncs que el que avui ha fet el govern ha estat rehabilitar un acord de ple.
Un ple com aquests només podia començar d’una manera: esperant uns minuts fins que per fi ha arribat el regidor número 11 que li faltava al govern. Certament còmic.
A continuació l’alcalde accidental ha assumit l’error i s’ha atribuït tota la responsabilitat. Lamentablement, però, de seguida hem pogut comprovar la manca de sinceritat d’aquesta disculpa.
Començant per considerar una votació en el ple com un mer “requisit burocràtic” s’ha acabant insinuant que el que havia passat “també era, en part, culpa de l’oposició” que no havia estat prou atenta fiscalitzant el que fa el govern.
En el ple hem volgut fer notar i aquí ho deixem apuntat que justament el problema està en el fet que el govern consideri els debats i les votacions del ple municipal un tràmit burocràtic. “Justament aquesta manera d’entendre-ho és el que fa que vostès comentin errors com el d’avui que els porta a repetir un punt del ple municipal” els hi ha fet notar el portaveu de Moviment d’Esquerres Pere Albó.
El regidor ha posat altres exemples d’aquesta deriva i ha senyalat que “d’això en són els únics responsables, no es poden amagar darrere d’errors tècnics o burocràtics”. Així, Pere Albó ha fet notar que “fa molts mesos que el públic no pot intervenir després del ple”. També ha denunciat l’efecte ventafocs (que es sigui tan estricte en acabar els plens a les 12 de la nit) eludint d’aquesta manera tant les preguntes del públic present com també els precs i preguntes dels regidors de l’oposició”. En el mateix sentit ha denunciat un estil híper-formalista a l’hora d’interpretar el ROM al recordar que no es deixa parlar en segona intervenció o s’abusa de la darrera intervenció per evitar un debat d’idees i convertir-lo en un discurs de consignes populistes.
I és que són molts els “tics”, com ha dit el nostre regidor, que des del Grup Municipal de Avancem – MES, Moviment d’Esquerres denunciem d’aquesta manera poc democràtica que té el govern de Sant Feliu de Guíxols de dirigir els plens. “Tant el Sr. Alcalde titular com ara l’accidental no es caracteritzen precisament per tenir una manera de presidir els plens que es pugui qualificar de generosa” ha declarat Pere Albó.
Finalment l’alcalde accidental ha acabat explicant que “aquestes coses passen” i que “no som el primer lloc a on es dóna una circumstància com aquesta”. L’exemple que ha posat és el de l’Ajuntament de Girona a on es va haver de repetir el ple que anomenava l’alcalde. Evidentment no ha explicat que aquell alcalde va haver d’assumir finalment responsabilitats polítiques dimitint. Tampoc li hem pogut dir perquè, per descomptat, aquests tipus d’arguments els fa servir el govern en l’últim torn justament per evitar ser retopat. El que unes línies més amunt definíem com apartat de consignes populistes del govern.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *