Close
Santa Coloma de Farners. Nadal 2020

Actuem amb responsabilitat i confiança

Article de MES Santa Coloma de Farners publicat a la secció “Tribuna Oberta” de la revista Ressò de Santa Coloma de Farners.

 

Estem a les portes d’un Nadal que viurem de manera molt diferent a causa de la pandèmia. Caldrà actuar amb responsabilitat, reduir les trobades familiars, les celebracions, les cavalcades, les aglomeracions. Més enllà de les restriccions, del distanciament físic i del confinament, la COVID-19 ha provocat una allau de víctimes i patiments en el sí de la nostra societat i ens ha abocat a una immensa crisi econòmica. Una crisi que s’haurà de resoldre amb ajudes imminents per tal de poder pal·liar el desgavell sofert per tantes i tantes famílies que de cop i volta s’han vist obligades a tancar el seu negoci, han perdut els seus llocs de treball, han patit una retallada salarial, no han cobrat els ERTO o els ha estat impossible contactar amb l’administració per rebre els ajuts promesos… tot un drama per als autònoms i per a les treballadores i treballadors que han fet créixer de manera desmesurada les llistes de l’atur i la precarietat ja existent.

Hem llegit, en aquesta mateixa tribuna oberta del Ressò, titulars que parlaven de 140.000 milions d’euros provinents del fons europeu, com a respir per a aquest ofegament, però, qui tindrà accés a aquesta partida? Aniran destinats al món sanitari, a l’educatiu, a subvencionar les pèrdues sofertes pels autònoms que regenten bars, restaurants, gimnasos, escoles de dansa, estètiques, transports, discoteques, sales de festa, i altres sectors malmesos per unes pèrdues inassumibles? Se’n podrà beneficiar la gent del teatre i arts escèniques que porta tants mesos sense aixecar el teló? Serviran perquè l’Estat els rescati com va fer amb els bancs durant la crisi del 2008? Ara per ara hi ha molts dubtes sobre aquest tema. Celebrem que el nostre Ajuntament hagi presentat una moció al Ple per a reclamar un paper actiu dels municipis en l’assignació i gestió d’aquest fons. Esperem que els ens locals hi puguin accedir, que el nostre consistori sigui prou àgil i eficaç, actuï amb responsabilitat i presenti projectes i iniciatives, viables, que ajudin a mitigar la crisi i que suposin una millora per a la ciutadania i per al municipi.

Moviment d’Esquerres pensem que, mentrestant, una manera d’alleugerir aquest malson és, dins les possibilitats de cadascú, comprant i regalant productes i obsequis de comerços de proximitat. El nostre poble agrairà que els colomencs i colomenques siguem clients de les botigues i establiments de la localitat. Deixem de contribuir a enriquir grans plataformes i fem nostra la campanya «obsequiem amb un xec regal d’un negoci local»: Tindrem una Sta. Coloma més activa, cohesionada i recuperada, que bona falta ens fa.

Tenim al davant temps molt difícils, amb una realitat social i econòmica dramàtica; però, amb l’actitud responsable de tothom i amb la confiança que es trobi una vacuna eficaç, ens en sortirem.

Esperem que passeu unes bones festes. Desitgem que en el 2021 es trobi una solució per a combatre la Covid-19 i siguem capaços de remuntar el país.

Bon Nadal!

 

Moviment d’Esquerres Santa Coloma de Farners

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *