
Alfons Palacios: “Després de la desobediència, cal resistència activa des de les institucions, no resistència passiva”
Moviment d’Esquerres defensa que es necessita de forma urgent un govern per començar a caminar cap a la República, l’objectiu d’aquesta legislatura
El president de MES, Alfons Palacios, afirma que ara és el moment de “deixar de fer el joc al Govern del PP i als tribunals espanyols” i centrar-se –apel·lant a la resta de les formacions sobiranistes– en “recuperar les institucions catalanes per fer fora al 155”.
Com destaca Palacios, això no implica renuncia al projecte de construir una república: “És un suïcidi caminar cap a la República sense les nostres institucions”. I és que segons assegura el president de MES, no es pot seguir avançant cap a la República catalana partint del no res: “Sense el control de l’autogovern no tenim el poder ni la capacitat per explicar-nos i no podem fer efectius els nostres posicionaments. Per tant, després de la desobediència, cal resistència activa des de les institucions, no resistència passiva”.
Palacios ha recordat que “les darreres discrepàncies que s’han deixat veure públicament entre el moviment republicà català només afavoreixen als del 155”. En aquest sentit, el president de MES insta la resta de les formacions sobiranistes a formar un govern estable amb un programa a executar , “deixant de banda la política ficció per passar a fer política efectiva a favor del poble de Catalunya”.
“És hora de treballar pel país i l’única forma és amb un pla de govern estable, que permeti fer passes cap a una República lliure, social i justa”, ha afegit Palacios.

One Response to Alfons Palacios: “Després de la desobediència, cal resistència activa des de les institucions, no resistència passiva”
Molt interessants i valuoses, a parer meu, aquestes declaracions.
Expressen el que toca fer ara i aquí!
Tot i que m’agradaria que l’Alfons combinés, junt amb el concepte de República, el d’independència. De fet, és el mateix, però els matisos són diferents. I des de MES no tenim -em sembla- per què renunciar-hi…