
Alfons Palacios participa a l'acte "Eines pel Procés Constituent"
Divendres passat Alfons Palacios, President de MES, Moviment d’Esquerres, va assistir a l’acte organitzat per Comunistes de Catalunya de Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet sota el títol “Eines per al Procés Constituent”.
Es tracta d’un acte emmarcat en la campanya d’actes que Comunistes de Catalunya impulsarà arreu del territori nacional, amb l’objectiu d’abordar la caracterització del Procés Constituent des de diferents perspectives i servir de punt de partida pel debat a nivell local.
La primera part de l’acte va comptar amb la intervenció d’Oriol Arcas (Resp Procés Constituent d’EUiA), Jaume Lopez (Portaveu Reinicia) i Carlos Figueira (Cònsol General de Primera de Veneçuela). I a la segona part, hi van intervenir diferents representats públics de formacions com ERC, Podemos, En Comú, Assemblea, PSC, EUiA i MES, Moviment d’Esquerres.
En la seva intervenció, Alfons Palacios va presentar el partit per a tots aquells que no el coneixien, recordant que es tracta d’un projecte “socialistes i sobiranista, que veu de l’herència del 78, d’en Pallach, d’en Raventós i d’en Maragall”. Un projecte que, “com amb la relació Catalunya Espanya, va veure que el PSC li calia un resset sobretot a nivell organitzatiu, perquè era massa vertical, però també a nivell polític ja que havia estat massa feble tolerant certes ingerències neoliberals”, va explicar Palacios.
En el seu anàlisi sobre la situació actual, Palacios va reconèixer que actualment “hi ha una situació de frustració general perquè el pacte del 78 ja no és vàlid. Ho va ser durant molt de temps però ara és inaguantable. Per això necessitem un altre pacte social i ciutadà”. Segons Palacios aquest pacte es pot fer per dues vies, una només a nivell català, i l’altre un nou pacte amb l’estat espanyol. El president de MES no s’ha mostrat optimista respecte el pacte amb l’estat espanyol perquè “els partits que representen a la majoria de la resta de l’estat, no estan per construir un nou pacte”.
“Volem un nou marc de convivència que ens faci sentir orgullosos del país on vivim”, va destacar Palacios, aquest és el repte i on entra el procés constituent.
