Close

Algunes reflexions

La participació ciutadana requereix la implicació de la ciutadania en tot allò que estigui destinat a la influència de l’execució d’accions polítiques.

Què és la democràcia participativa? La implicació de la ciutadania en la presa de decisions públiques. Algú podria dir que aquestes pràctiques no són bones perquè poden substituir la democràcia delegativa, la que exerceixen els representants polítics. Res més lluny de la realitat, es tracta que la ciutadania tingui més parcel·les de participació, d’opinió, de poder expressar les seves iniciatives més enllà del dret al vot cada 4 anys. I això és sa, és bo.

Ara bé, igual que és bo establir aquests mecanismes participatius, crear multiespais que esgotin el veí/ïna amb preguntes, enquestes, consultes, etc. pot generar l’efecte contrari. I ens podem trobar, com està passant a Sant Adrià, amb un nou portal que l’Ajuntament ha posat en marxa, una eina per apropar la participació a la ciutadania. I aquesta eina no ho resol tot Srs/es de l’equip de govern, només cal entrar i mirar el número de participants … caldria fer-ne un seguiment i preguntar-se què està passant. Perquè aquest desinterès en tot allò que ha de tenir un benefici en la població adrianenca, en tot allò que els afecta directament i que quasi quasi està morint d’èxit. I no és ironia, és preocupant.

Potser, el que es pregunta al portal no interessa massa. O potser el que la gent i les entitats del municipi esperen són aquells espais que encara s’han per posar en marxa. Tot el que és millorable, benvingut sigui; però sense oblidar-se del que també és important: aquells espais presencials on debatre, on interactuar amb l’altre, on fer arribar la pròpia veu i escoltar la de la resta.

Per això, Equip de Govern, cal posar data i en marxa alguns espais com els Consells Municipals d’Art i Cultura; el de Salut; el d’Infància i Joventut; els territorials de Barri.

A aquest pas, la legislatura s’esgotarà i vostès encara estaran donant voltes al tema.

 

Isabel Marcuello

 

Isa Marcuello
Regidora de MES-Sant Adrià de Besòs

 

 

Article publicat a la revista Viure de Sant Adrià de Besòs.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *