Close

Amazon

La instal·lació d’un centre de distribució de la firma Amazon en el polígon del Bon Pastor, a aproximadament uns quants metres del terme municipal de Sant Adrià de Besòs, és tot un exemple dels canvis que ja fa temps que experimentem en el comerç i en la mobilitat que Amazon comporta en tot l’entorn. Entorn que, en aquest cas, també inclou el municipi de Sant Adrià de Besòs i que ha d’entomar un problema del qual s’ha acabat assabentant per l’oposició al govern municipal malgrat els fòrums de coordinació entre ajuntaments.

Així doncs, hem de constatar que la venda online ja s’ha imposat i ha aprofitat l’any llarg de la pandèmia amb el seu confinament per estendre els seus braços al llarg del territori i en especial a l’àrea metropolitana. Es tracta, doncs, de mesurar-ne les seves conseqüències i la manera de disminuir el seu impacte.

En primer lloc sobre el comerç tradicional, que ocupava amb un voluntariós esforç els locals dels carrers centrals dels nostres barris i que des de fa temps ha estat foragitat cap les anomenades grans superfícies comercials, o fagocitat per la proliferació d’una variada gamma de bars, restaurants, locals de degustació, etc. i que de fet s’han convertit en la punta de llança de les reivindicacions i a qui primer ha escoltat l’administració, si ho comparem amb les petites botigues de venda d’alimentació, roba, complements, etc…

No podem oblidar l’alt preu que l’estat d’alarma ha suposat per a molts d’aquests comerços o fins i tot el seu tancament definitiu. Però tampoc no ens podem estar de dir que a molts d’ells, parlant de Sant Adrià, els ha agafat sense cobertura ni gremial ni per part de l’administració per una adaptació ràpida a les circumstàncies.

Ni associació de botiguers, ni mitjans tecnològics per a adaptar-se a les vendes on-line, ni polítiques concretes de l’Administració sobre aquest col·lectiu.

Així doncs, podem dir que els negocis de restauració ja han ocupat també el centre de la nostra ciutat, juntament amb Amazon.

En segon lloc, cal fer una reflexió sobre l’ocupació dels nostres polígons industrials del marge dret del Besòs per centres logístics de tot mena (transport de mercaderies-SEUR, transferència de residus -EVEREST, repartiment de vendes on-line AMAZON, central de l’empresa de neteja viària i recollida de residus-URBASER) que comporten una gran mobilitat sobre el nostre territori amb afectació sobretot en alguns barris de nova creació com el de La Catalana.

Amazon i els seus repartidors (Correus, Seur, autònoms i falsos autònoms) estan colonitzant els nostres carrers, per no dir les nostres voreres, sense rastre de resposta per part dels responsables de planificar la mobilitat municipal en aquest sentit. Està bé que omplim els nostres carrers de carrils bicis per a la mobilitat personal, però malauradament aquest sector de l’economia es desplaça sobre rodes, amb furgonetes, petits i grans camions i motocicletes, i ja és hora que algú hi posi remei. La denominada Distribució d’Última Milla (DUM) necessita una regulació en la via pública.

És per això també que, atesa la implantació de la Zona de Baixes Emissions, necessària davant l’exigència de la Unió Europea, caldria exigir a totes aquestes empreses el compliment de les noves normes mediambientals referents a les emissions dels vehicles, si és necessari fins a les últimes conseqüències, amb vehicles elèctrics, i la utilització de energies alternatives, per exemple amb plaques fotovoltaiques, aprofitant l’extensió de les teulades en els polígons industrials.

Joaquim Miquel
President local de MES Sant Adrià

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *