
ARA Mollet ERC-MES dona suport a l'ordenança de mobilitat que prioritza la circulació dels vianants per un model de ciutat més sostenible
Des del grup municipal d’Ara Mollet ERC-MES, donem ple suport a l’aprovació de l’Ordenança que ha elaborat i presenta el govern municipal i que ha treballat a la comissió d’estudi amb la participació de tots els grups municipals.
Considerem que l’Ordenança dona resposta als compromisos derivats de la Declaració de l’Emergència Climàtica feta per l’Ajuntament el 20 de gener passat.
- Establir una zona de baixes emissions i limitar la velocitat de circulació a 30 km/h a tota la ciutat i
- Promoure i fomentar la utilització de mitjans de desplaçament més sostenibles:
- a) A peu
- b) En bicicleta
- c) I en els nous vehicles de mobilitat personal (VMP), bàsicament els patinets elèctrics.
I és sobretot en aquest nou tipus de mobilitat personal, on l’anterior Ordenança era, evidentment, obsoleta o caduca. Per tant, ens cal regular l’ús dels VMP fent-los compatibles amb la circulació de la resta de vehicles, a la calçada i amb la màxima seguretat.
Des d’Ara Mollet ERC-MES, el que més valorem d’aquesta Ordenança és l’esperit que té en situar el vianant al centre, és a dir, donar prioritat al vianant establint la vorera per al seu ús exclusiu, tant des d’un punt de mobilitat com des d’un punt lúdic i social.
Als anys 70 i 80 del segle passat, les normatives urbanístiques obligaven a construir places d’aparcament per a cadascun dels nous habitatges que es construïen per tal de treure els cotxes aparcats del carrer. Segurament, ara i en un proper futur, aquesta normativa ja no tindria sentit, tenint en compte els resultats que produeix: portar més cotxes dins de la ciutat. Era i és la comoditat del conductor de tenir el cotxe a casa seva. Comoditat que al segle XXI ja no és sostenible. Segurament, encara ens toca fer una reflexió més profunda de quin ha de ser el model de mobilitat de la ciutat del futur i quin paper ha de tenir el transport individual i el transport col·lectiu.
Finalment, pensem que s’hauria de canviar el concepte de ciutat, passant de definir-la com un conjunt de carrers i cases on viuen ciutadans, a definir-la com un conjunt de ciutadans que viuen en cases i es desplacen per carrers.
Manel F. Sostres i Bordas
Regidor de MES, Moviment d’Esquerres al grup municipal d’Ara Mollet ERC-MES
Tresorer i responsable de Relacions Institucionals de Moviment d’Esquerres

