
Article de Pere Albertí, de MES Girona sobre el judici pel 9N
Després d’això, però, i tant bon punt es va obrir l’aplicatiu, em vaig inscriure ja com a voluntari, com una bona part dels meus companys de feina. Va ser com a voluntari que vaig actuar de responsable de la seu. Vull deixar constància que en cap cas vaig rebre pressions o coaccions per cedir les claus del centre, com així vaig fer, i que tant jo com els altres membres que actuàrem a la seu vam ser tots voluntaris.
I sí vull denunciar que dies abans del 9N vaig rebre una carta de la delegada del gobierno, sra. Llanos de Luna, informant-me de les possibles conseqüències de la meva participació en el procés, no diferenciant el que seria la meva intervenció com a funcionari, de la que puc efectuar com a ciutadà. I com a conclusió: estic molt orgullós de la meva actuació, contribuint a donar veu al poble català, de forma cívica i democràtica. I ho tornaria a fer.
Pere Albertí i Serra
Director de l’Institut Montilivi de Girona (2005 – 2015)
