Close

Article de Pere Albertí, de MES Girona sobre el judici pel 9N

Segueixo amb interès el desenvolupament del judici del 9N. He de reconèixer que cada cop em sento més indignat, especialment després d’escoltar les declaracions d’alguns dels testimonis, tant la dels inspectors com la d’una ex-directora d’institut. I és que jo mateix, el dia 9 de novembre de 2014, vaig ser responsable d’una seu del procés participatiu. En aquella data era el director d’un centre educatiu gironí, l’institut Montilivi. És cert que els responsables d’ensenyament es van reunir amb nosaltres molt abans del dia 9 de novembre per informar-nos del procés. Abans, per suposat, del 4 de novembre, dia en què fou suspès pel TC.
Després d’això, però, i tant bon punt es va obrir l’aplicatiu, em vaig inscriure ja com a voluntari, com una bona part dels meus companys de feina. Va ser com a voluntari que vaig actuar de responsable de la seu. Vull deixar constància que en cap cas vaig rebre pressions o coaccions per cedir les claus del centre, com així vaig fer, i que tant jo com els altres membres que actuàrem a la seu vam ser tots voluntaris.

I sí vull denunciar que dies abans del 9N vaig rebre una carta de la delegada del gobierno, sra. Llanos de Luna, informant-me de les possibles conseqüències de la meva participació en el procés, no diferenciant el que seria la meva intervenció com a funcionari, de la que puc efectuar com a ciutadà. I com a conclusió: estic molt orgullós de la meva actuació, contribuint a donar veu al poble català, de forma cívica i democràtica. I ho tornaria a fer.

Pere Albertí i Serra
Director de l’Institut Montilivi de Girona (2005 – 2015)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *