Close

Article d'opinió de MES Sant Feliu de Guíxols sobre "El cost del cofoisme"

En el ple del 31 de març d’enguany la oposició va presentar una proposta sobre la conveniència  de portar sorra de Begur a la platja de Sant Feliu. Ho va fer tenint en compte que fa dos anys és va fer aquesta operació i l’Ajuntament de Sant Feliu només va haver de pagar el transport de la sorra ja que aquesta la va cedir l’Ajuntament de Begur.

Malgrat això, la prepotència del govern va fer que es tornés a rebutjar una proposta en positiu de l’oposició. Els motius foren de tot tipus: alguns de caire mediambiental (no es recomanable traspassar terra d’una conca a una altra), d’altres  legals (permisos de Costes, etc.), però el que més va agradar al govern va ser presumir que ells havien trobat la manera de renovar la sorra de la platja a cost zero.

La solució que s’havia trobat és la mateixa que es va fer servir a l’any 2008 i consisteix a drenar la sorra de la badia cap a la platja i la de la platja enviar-la cap a la badia. Això es faria  amb quatre màquines i tindria un cost zero per la ciutat ja que ho pagaria la empresa pública Tragsa del Ministeri de Medi Ambient. Segons es va explicar estava tot lligat. La sol·licitud s’havia presentat el 22 de març i els treballs es començarien a mitjans d’abril.

Així va quedar la cosa i com ja comença a ser costum d’aquest govern han anat passant els dies i les setmanes sense que es mogués res. Finalment ens hem hagut d’assabentar via el diari El Punt que al Ministeri se li ha acabat el pressupost i que la millora de la platja de Sant Feliu de Guíxols queda per una futura ocasió.

Bé, si es vol fer el dragatge, la ciutat haurà de pagar-s’ho (al menys 7.000€). Això si, es veu que si  ens ho paguem ens faran “el favor” de no entretenir-se amb els permisos. A més, ens assabentem també pel mateix diari que aquest és el segon any que passa això i que l’any passat hi havia el “mateix acord”. Aquest serà doncs el segon exercici pressupostari que es repeteix el sainet.

Sembla evident que, altre cop, l’equip de govern ha optat per la pitjor de les solucions: la que farà perdre més temps i/o diners a la ciutat. I també, altre cop, es posa de manifest que els “replantejaments” que es van proposant només són en realitat fugides endavant que ens porten
a vies mortes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *