Close

Assemblea 15F: Nova etapa i nous reptes

Aquest mes de gener fa cinc anys que es va fundar MES, Moviment d’Esquerres.

El gener 2015, centenars de socialistes, alhora catalanistes, europeistes, sobiranistes i republicans vam decidir iniciar un projecte polític per crear un espai de diàleg i debat polític, de democràcia, per analitzar la situació del país des d’aquesta perspectiva socialista i republicana i per concretar propostes d’acció política realitzades en solitari o formant part d’estratègies compartides i candidatures diverses, sempre progressistes i sobiranistes.

A més, Moviment d’Esquerres ha estat i és el principal referent per visualitzar la visió del país des de la perspectiva del socialisme republicà.

Cinc anys apassionants i extremadament complexos on el país ha estat i està en una disrupció política del contracte social i de convivència que suposà el règim instaurat el 1978.

Cinc anys amb dotze convocatòries transcendents a les urnes on en cada elecció s’ha qüestionat si seguir en el règim del 78 o posar en marxa un nou projecte democràtic i de país, si seguir en el Regne d’Espanya o proclamar la República catalana.

Per a MES, aquest cinc anys han estat apassionants i complexos també, on hem hagut de combinar la construcció d’un nou projecte polític amb la necessitat de donar resposta, definir la nostra pròpia veu i, alhora, alinear-nos en moments convulsos amb moviments d’amplis consensos, d’unitat, on ha estat necessària la generositat de participar en propostes d’ampli abast més enllà de la ideologia i dels interessos legítims de partit de cadascú.

Honestament, crec que hem estat on havíem d’estar i hem fet el que havíem de fer.

Una època de canvi que no ha acabat, però que entra en una nova fase. On cal que repensem i redefinim la política necessària en cada moment.

Al llarg de 2019 hem fet un gran treball de redefinició de l’estratègia política amb les cinc ponències que hem anat treballant i aprovant. A l’assemblea del 15 de febrer aprovarem definitivament la ponència política de MES, fruit de les cinc ponències de treball.

A l’assemblea del 15 de febrer tanquem aquesta primera etapa de Moviment d’Esquerres, cinc anys en els quals hi ha hagut tres direccions, hem participat en dues eleccions municipals, dues catalanes i en el referèndum de l’1-O. Hem de fer-ne balanç.

Però a la propera Assemblea hem d’encetar una nova etapa. Nosaltres, com crec que han de fer tots els agents polítics i socials del país. Hem de definir l’estratègia política per als propers anys.

En aquesta nova etapa crec que tenim dos reptes bàsics:

Primer repte

Hem de continuar fent política com a socialistes sobiranistes, com a republicans, com a europeistes, feministes, ecologistes, defensors dels dret civils i socials… …i, amb especial èmfasi, com a municipalistes.

Hem de continuar fent política en aquests moments difícils i greus del nostre país i continuar aportant el que som als reptes de diàleg, de consens, d’unitat per construir un nou futur polític amb el màxim consens.

Però amb la convicció que avui no es pot fer política com sempre, els partits i les formacions polítiques no podem continuar funcionant com sempre. Tenim el repte de portar el debat democràtic fora de les nostres organitzacions, hem de posar en marxa polítiques obertes de funcionament, de participació, que porti el debat a tots els racons, a tots els ciutadans i ciutadanes, més enllà de si són militants o simpatitzants; funcionar com moviments socials i ser una eina per a l’empoderament de la ciutadania. Per això hem incorporat la política oberta com un eix de la nostra acció política, i volem modificar la nostra organització i els nostres estatuts per posar-la en marxa. Només, si a l’Assemblea del 15 de febrer ho aprovem i ho decidim entre tots i totes.

Segon repte

El segon repte és donar suport a la nostra realitat municipal, als nostres regidors i regidores, a una forma diferent d’entendre la política municipal i de fer política de país des de la base, des dels pobles i ciutats, des dels ciutadans i ciutadanes. Tenim el repte de consolidar el que hem posat en marxa en aquestes darreres eleccions municipals, que va molt lligat amb l’estratègia de política oberta que ens proposem.

Us vull avançar que en aquesta nova etapa política no tornaré a dur el lideratge; situacions personals, de salut i professionals, no en permeten dedicar el nivell de dedicació que necessitem per tirar aquest projecte endavant. Crec que el més honest és evitar convertint-me en un coll d’ampolla.

Continuaré treballant des de la Coordinadora o des de fora per aquests reptes que tenim al nivell i al lloc que considereu. Ara, més que mai, continuo pensant que aquest és un projecte polític indispensable per al nostre país. Me’l crec i me l’estimo. I continuaré colze a colze treballant amb tots vosaltres per tirar-lo endavant.

La nova Coordinadora ha de ser el més plural possible, el reflex d’un projecte col·lectiu. Hem parlat amb molts de vosaltres i crec que MES ha d’incorporar companyes i companys que tinguin la generositat de dedicar temps personal i convicció per les línies que tenim obertes i que l’Assemblea de MES anirà marcant. No dubteu a fer un pas endavant si voleu.

Ens veiem el dissabte 15 de febrer.

 

Alfons Palacios
President de MES, Moviment d’Esquerres

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *