Close

Benjamí Bosch participa a la presentació de l'AECAT a Lleida

Benjamí Bosch, alcalde de Puigverd de Lleida i coordinador territorial de MES a Lleida i Pirineus ha participat avui a l’acte de presentació a Lleida de l’Assemblea d’Electes de Catalunya (AECAT), que s’ha dut a terme a l’Orfeó Lleidatà. L’AECAT ha assolit ja la xifra de 3.000 adherits.

L’AECAT es va presentar el 26 d’octubre a Barcelona després de la celebració de l’executiva de l’AMI i ara ha iniciat un recorregut per diferents ciutats del país per tal de donar a conèixer-ne els seus objectius i sumar més adhesions.

Des de l’AMI insisteixen que no és una assemblea exclusivament per a independentistes, tot i que sí reconeixen que l’objectiu és aconseguir portar el referèndum a bon port si des de l’Estat hi posen impediments. La decisió de crear l’assemblea sorgeix un cop el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i el Debat de Política General situen al setembre la convocatòria d’un referèndum.

Durant la presentació, Neus Lloveras, presidenta de l’AMI ha remarcat que l’objectiu de l’AECAT és fer avançar el país “cap a la llibertat, la democràcia i donar així compliment al mandat popular”. La recta final del procés que ara comença, segons la presidenta de l’AMI, “es vol encarar de la manera més tranquil·la i seguint la legalitat espanyola” però en cas que això no pugui ser, el referèndum “es farà seguint la legalitat catalana”, ha sentenciat. Per això, ha defensat la importància que els electes “estiguin preparats i disposats a fer-ho des de la unitat”.

Benjamí Bosch ha estat acompanyat de l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona (PDECAT); l’alcaldessa de Vilanova de l’Aguda i vicepresidenta de l’AMI, Montserrat Fornells (ERC); l’alcalde de Soriguera, Xavier Pedemonte (CUP) i el regidor d’Almenar, Ferran Sánchez (Demòcrates de Catalunya). Tots ells han coincidit en reclamar “unitat” dels electes catalans, siguin del color polític que siguin, per fer avançar el país cap a la independència. Fornells ha fet una crida als electes a “estar units davant una possible actuació antidemocràtica de l’Estat” i Marc Solsona ha dit que cal “demostrar que hi ha unitat d’acció i que no hi ha fissures”. Benjamí Bosch ha estat el més contundent en advocar per aquesta unitat d’acció, mentre Pedemonte ha advertit els presents que “haurem de ser valents per desobeir i obeir el mandat popular”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *