
Comunicat de Moviment d'Esquerres arran de les ingerències de la JEC al Parlament
La decisió de la Junta Electoral Central (JEC) d’exigir la retirada de l’acta de diputat a Pau Juvillà coarta l’activitat parlamentària i els drets de tots els nostres representants.
Considerem que les ingerències de la JEC, que assumeix funcions que van més enllà de les seves competències, són intolerables i inadmissibles. Un òrgan administratiu no hauria de poder inhabilitar un diputat un cop aquest ha rebut l’acta, després d’haver estat elegit per la seva circumscripció. Aquesta acció vulnera els drets del diputat i de la ciutadania que l’ha votat.
No podem consentir que la JEC, a posteriori, pretengui modificar el resultat de les urnes.
Recordem que la sobirania resideix en el poble i s’expressa a través dels parlaments elegits democràticament. És del tot intolerable que es corrompi aquest principi democràtic.
És per tot això que Moviment d’Esquerres vol expressar el seu absolut suport a la decisió de la Mesa d’aturar l’activitat parlamentària en defensa dels drets dels diputats i es mantindrà al costat de totes les accions que es proposin amb l’objectiu de preservar la inviolabilitat del Parlament.
Moviment d’Esquerres
2 de febrer de 2022
