
Comunicat de Moviment d’Esquerres sobre el "Catalangate"
L’espionatge i la persecució política són anticonstitucionals. Les investigacions prospectives no es poden començar si no hi ha indici de delicte i l’ús il·lícit d’aquestes eines d’espionatge podria comportar un delicte de malversació. S’ha vulnerat els drets fonamentals d’una sèrie de persones i cal que l’Estat respongui sense evasives.
Tots els partits que ens considerem demòcrates ens hauríem de plantar fins que no rebem les explicacions corresponents. Moviment d’Esquerres exigim responsabilitats polítiques al més alt nivell.
Patim, des de fa massa temps, una repressió constant per part de l’Estat que ataca tres eixos fonamentals de Catalunya: cultural, econòmic i de dignitat política:
- El cultural, amb l’atac a la llengua catalana i la immersió lingüística;
- L’econòmic, amb l’ofegament de les famílies i la revocació de les lleis socials aprovades pel Parlament de Catalunya que busquen la protecció dels més vulnerables: emergència climàtica, compensació del dèficit de les pensions en relació amb altres CCAA de l’Estat;
- El de dignitat política, amb la violació constant dels drets fonamentals d’expressió, reunió, associació; i amb l’espionatge de la dissidència política, atacant claríssimament els fonaments de la democràcia.
Tal com es demana a la presidenta del Parlament de Catalunya que defensi els drets dels diputats, s’ha d’exigir la mateixa responsabilitat als presidents de les Corts espanyoles. És obligació, també dels governs, defensar per damunt de tot els drets de les persones.
Democràcia vs. Españocracia
Els mitjans de comunicació espanyols han dimitit de la seva responsabilitat de supervisar les accions dels poders de l’Estat: una mostra més de la degradació de tot el sistema. No cal gratar gens per comprovar que Espanya està molt mancada de democràcia: el poder judicial té les mateixes estructures de quan Franco era viu; la mateixa llei de secrets oficials que regula el CNI és franquista. Constatem que preval el tot s’hi val per mantenir la unitat d’Espanya, fins i tot per damunt de la democràcia.
Som hereus del que l’esquerra espanyola va perdonar. Mentre uns veien la Constitució Espanyola com un marc per desenvolupar un veritable Estat democràtic i de ple dret, els altres la concebien com una gàbia cada vegada més estreta. Ens considerem estafats i engabiats pel règim del 78.
L’única solució és la república catalana.
Moviment d’Esquerres
21 d’abril de 2022
