
Comunicat de Moviment d'Esquerres sobre l'acord de govern. Maig 2021
MES, Moviment d’Esquerres celebrem l’acord de govern signat per Esquerra Republicana de Catalunya i Junts. El pacte permetrà formar un govern que ha d’actuar en dos eixos: la recuperació del país després de la pandèmia, sense deixar ningú enrere, i l’avançament decidit i inequívoc vers la República catalana. Així ho han exigit les urnes.
Des de Moviment d’Esquerres posarem tota l’atenció en el seguiment de les polítiques socials, tan crucials per fer front a les crisis sanitària, econòmica i social. Tenim el convenciment que el nou govern emprendrà amb fermesa totes les millores socials necessàries per garantir el benestar de tota la ciutadania. Ens urgeix un govern estable i fort que pugui fer front als reptes econòmics i socials que ens ha deixat aquesta pandèmia i que pugui obtenir els recursos econòmics que prèviament paguem a l’Estat i no ens són retornats. Cal una administració amb objectius clars que garanteixi la millor gestió dels recursos provinents dels fons Next Generation de la Unió Europea.
Per tirar el país endavant, Catalunya necessita esdevenir Estat. Sempre hem defensat que la construcció de la República catalana, avui més necessària i irrenunciable que mai, només serà possible amb la implicació de tot el moviment independentista. Apel·lem a reforçar la unitat i la transversalitat d’aquest moviment; a garantir el diàleg i el compromís entre partits, entitats i societat catalana. Perquè la força i la determinació ens fan imparables.
Diàleg, sempre i amb tothom. Però sense renunciar prèviament a res. Demanem als negociadors catalans de la taula de diàleg amb l’Estat que no oblidin que diàleg i confrontació són cares de la mateixa moneda. Si una de les parts comença una negociació amb renúncies prèvies públiques i l’altra només hi aporta un historial de repressió, el desequilibri entre les dues parts és evident i, per tant, desapareix qualsevol incentiu per dialogar.
Cal preparar-nos des del minut 0. Cal, tal com especifica l’acord, que el Consell per la República, un cop reconfigurat, esdevingui efectivament l’òrgan on resideixi la unitat estratègica i d’acció de l’independentisme.
Així doncs: Endavant, nou govern de la Generalitat de Catalunya! Teniu tota la nostra confiança. Feu-vos-en mereixedors.
MES, Moviment d’Esquerres
19 de maig de 2021
