• El procés constituent haurà de ser ratificat per la voluntat popular mitjançant un referèndum final vinculant • Considerem necessària la unitat del sobiranisme amb un programa... Comunicat: Consell Polític de 4 de novembre

El Consell Polític de MES-Moviment d’Esquerres, reunit ahir vespre, va ratificar el posicionament de la formació envers el moment polític interior i l’estratègia per a les properes generals de 20D.

“El resultat de les eleccions del 27S amb un 48 % dels vots atorguen una majoria d’escons dels Grups Parlamentaris que defensàvem  un OBJECTIU CLAR: QUE CATALUNYA esdevingui UN ESTAT SOBIRÀ.

Hem obtingut un mandat democràtic per iniciar un procés constituent, que volem que sigui integrador,  amb la participació activa de tots els ciutadans. L’objectiu final d’una Catalunya Estat és per a nosaltres la construcció  d’una societat cohesionada AMB HOMES I DONES LLIURES, CULTES I AMB IGUALTAT D’OPORTUNITATS.

El resultat de les eleccions del 27 S ens diu també que aquest procés constituent haurà de ser ratificat per la voluntat popular mitjançant un referèndum final vinculant.

Expressem la voluntat política de treballar des de la majoria de forces sobiranistes, establint un diàleg amb el conjunt de les forces parlamentàries per a la cohesió del poble de Catalunya.

Constatem la voluntat i necessitat de dialogar amb les institucions espanyoles, europees i internacionals per a conduir el procés constituent amb garanties democràtiques.

Considerem necessària la unitat del sobiranisme amb un programa comú en el tema nacional per a les eleccions generals del 20-D, i la formulació de candidatures unitàries garantint la llibertat de vot en la resta de temes, per expressar pluralisme. Si no és possible bastir una llista unitària al Congrés, considerem irrenunciable fer-ho al Senat. Junts pel procés.

Entenem que el temps de la unió de les forces sobiranistes / referendistes no finalitza fins l’assoliment del mandat democràtic que emergeix del 27S. És moment de seguir construint país  des de la generositat dels partits, estar a l’alçada i al servei d’ampliar la unió de la societat catalana”.