Close

Comunicat del grup municipal d'ERC-MES a l'Ajuntament de Girona en relació a la polèmica amb ADIF

1. Els incompliments reiterats de l’Estat i d’ADIF amb la ciutat de Girona han danyat considerablement el teixit social i comercial de Sant Narcís i han provocat un greuge inacceptable als veïns i veïnes del barri, i de retruc, del conjunt de la ciutat. Portem vuit anys de degradació de l’espai públic de la zona, vuit anys on ADIF s’ha preocupat solament pels seus propis interessos, demostrant una insensibilitat absoluta amb la ciutadania de Girona.

2. El govern del Partit Popular va reiterar el compromís l’any 2011 de soterrar el tren convencional i enderrocar el viaducte, un projecte de quasi 300 milions d’euros que es va guardar al calaix. Tot i el malaurat estalvi que va suposar desdir-se d’aquesta promesa, l’Estat tampoc ha estat capaç de pagar les obres de reposició del carrer Bisbe Sivilla o de la Plaça Montserrat, i ara tampoc volen fer front a l’enderrocament del finger, tots ells projectes d’un cost irrisori comparats amb la perspectiva d’inversió que significava el promès -i oblidat- soterrament del tren convencional.

3. Aquests incompliments reiterats i inadmissibles de l’Estat amb Girona s’han de posar en relació, malauradament, amb una gestió millorable de les converses del govern de la ciutat amb ADIF. El govern de Girona s’ha dedicat a gesticular més que a solucionar, i ha proclamat masses vegades l’èxit de les negociacions quan després s’ha comprovat, per contra, que no hi havia res del tot lligat. Aquesta és una realitat tant incontestable com relativa, ja que si s’han de buscar culpables ho són, sobretot, aquells que adopten compromisos i llavors no els compleixen.

4. Trobem especialment greu el darrer episodi per el qual ADIF utilitza unes maneres xantatgistes en relació a les obres de reposició del Parc Central, que no les iniciaran fins que el govern de la ciutat es comprometi per escrit a enderrocar el finger. En aquest sentit, ens posem plenament al costat del govern de Girona, de l’Alcaldessa i de la ciutadania gironina per tal de cercar consensuadament aquella sortida que millor defensi els interessos de la ciutat i dels veïns i veïnes de la zona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *