
Comunicat en relació a les informacions aparegudes sobre la posició d'ERC-MES Girona envers l'enderrocament del "finger"
- El grup municipal d’ERC-MES té un posicionament clar sobre la polèmica amb ADIF: estem al costat dels veïns i veïnes i volem que s’enllesteixin les obres el més aviat possible, encara que això signifiqui assumir el cost de l’enderrocament del finger. La insensibilitat d’ADIF i del ministeri amb Girona és inacceptable, i la ciutadania no ha de patir les conseqüències negatives d’això, que es traduirien en allargar uns quants anys més la finalització de les obres.
- El grup municipal d’ERC-MES no vam concretar el nostre posicionament a l’Alcaldessa perquè no ens va transmetre cap proposta d’acord concreta. Aquest és un tema prou seriós com per prendre una decisió sense saber els detalls: caldrà firmar un aval? En quin moment del procés pagarà, l’Ajuntament? Quan costarà exactament la intervenció? Quines inversions previstes no s’executaran per poder fer front a l’enderrocament del finger? Totes aquestes són qüestions que no sabem, i per tant, el govern no ens pot demanar un xec en blanc.
- El nostre grup no entén perquè l’equip de govern no va aconseguir en cap moment algun tipus de compromís per escrit, o perquè no va aconseguir tampoc una còpia del projecte de reposició del parc central. Tampoc podem estar d’acord amb l’actitud del regidor delegat, en què es mostrava públicament disposat a assumir el cost de l’enderrocament del finger. Creiem que els elements que s’han posat sobre la taula en els darrers dies són suficients com per concloure que l’equip de govern de Girona ha portat una gestió negligent de les negociacions, sens perjudici de l’actitud inacceptable dels responsables d’ADIF. Motiu de més per el qual no podem donar un xec en blanc a l’Alcaldessa.
- Malgrat això, el nostre grup va emetre un comunicat la setmana passada en què ens posàvem al costat de la ciutadania i del govern per defensar conjuntament els interessos de Girona. Creiem que els interessos de Girona passen per davant de les batalles partidistes, i per aquesta raó ens reafirmem en aquest comunicat. Ara bé, la nostra tasca d’oposició és la de fiscalitzar l’acció de govern i ésser rigorosos amb la gestió municipal. És per això, reiterem, que no podem donar suport incondicional a l’Alcaldessa tenint en compte els precedents, i sense saber els detalls de la proposta d’acord.
- ERC-MES ens sumarem a qualsevol acció reivindicativa que organitzin els veïns i veïnes, i esperarem a conèixer els detalls de la proposta d’acord per transmetre-li a l’Alcaldessa el nostre posicionament exhaustiu. A mode de conclusió, com hem dit i com a criteri general, el nostre grup està i estarà al costat dels veïns i veïnes per a què les obres s’enllesteixin el més aviat possible, encara que això signifiqui assumir el cost de l’enderrocament del finger.
Publicat al blog de Maria Mercè Roca
