Close

Comunicat sobre la pròrroga del contracte de concessió de gestió del servei municipal d'abastament d'aigua potable a Mollet del Vallès

Comunicat d’Ara Mollet ERC MES

Avui divendres 17 de gener de 2020 s’ha celebrat una comissió informativa a l’Ajuntament de Mollet del Vallès per tal d’aprovar una pròrroga per 5 anys del contracte de concessió de la gestió del servei d’abastament d’aigua amb l’empresa Sociedad Regional de Abastecimiento de Aguas, SA (SOREA) . Un contracte que es va formalitzar fa 15 anys, l’1 de febrer de 2005 i que s’extingia el proper 1 de febrer de 2020. El grup municipal d’Ara Mollet ERC MES vol fer les següents consideracions:

1.- No ens sembla correcte que una qüestió tan rellevant com l’aprovació d’una pròrroga d’un dels principals contractes que té l’Ajuntament actualment no passi pel Ple de l’Ajuntament. Tenir delegada la competència ens sembla un buidatge injustificat de les funcions del ple, que haurien de passar per poder debatre políticament aquesta decisió amb la presència de la ciutadania.

2.- El nostre grup municipal va presentar una moció el novembre del 2016 (amb més de 3 anys d’antelació sobre la data d’acabament del contracte amb Sorea) que plantejava obrir el debat i fer els estudis necessaris per tal de decidir sobre el model de gestió de l’aigua a la nostra ciutat. Aquella moció preveia la creació d’una comissió formada per tècnics, polítics i ciutadania per tal de poder-ho fer.

3.- Aquesta comissió va acabar sent la Taula de l’aigua. Durant aquests tres anys aquesta taula ha fet 5 reunions, la última el mes de desembre després de més d’un any de no reunir-se. El govern ha convocat la Taula de manera absolutament discrecional i la última reunió va ser per informar que ja s’havia decidit fer una pròrroga del contracte.

4.- La nostra valoració de la Taula de l’aigua és que no ha servit per la finalitat per la qual la vam proposar. No s’ha fet l’estudi de les diferents alternatives de gestió que tenim com a ciutat per a gestionar l’aigua. No s’han avaluat models de gestió alternatius, com la gestió pública directa. S’han presentat informes, sí, però tots en el sentit d’avalar la gestió actual. Primer hi ha hagut una decisió política de que l’actual és el millor model, i tota la documentació presentada ha anat en el sentit de ratificar aquesta decisió política. En cap cas s’ha fet el camí contrari, primer avaluar diferents opcions tècnicament i després triar-ne una políticament.

5.- La comunicació del govern de la ciutat en aquest sentit està sent excessivament triomfalista, venent aquesta pròrroga gairebé com si haguéssim guanyat un premi internacional de gestió. A més es fa una comunicació confusa sobre el model de gestió del servei. En aquest cas no hi ha discussió sobre que la titularitat del servei és municipal, però que la gestió és indirecta, mitjançant concessió a una empresa privada, SOREA SA

6.- Per tot això explicat el grup municipal d’Ara Mollet ERC – MES ha votat que no a aquesta pròrroga de 5 anys, entenent que la millor opció seria un estudi fiable per saber si la millor opció seria la gestió directa de l’abastament municipal de l’aigua a Mollet.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *