MES, Moviment d’Esquerres volem agrair a la ciutadania de Sant Adrià que ens hagin revalidat la confiança al nostre equip de MES Sant Adrià.... COMUNICAT: Valoració resultat eleccions municipals 2019 Sant Adrià

També volem manifestar que els nostres resultats de les eleccions municipals a Sant Adrià de Besòs no han obtingut els objectius que ens havíem proposat: d’enfortir el nostre grup municipal i ajudar a crear una alternativa al govern actual de la ciutat.

Ens presentàvem amb una candidatura renovada amb més del 60% dels seus membres, un equip humà preparat i amb ganes de treballar per a una ciutat més digna en tots els seus àmbits.
Hem obtingut 764 vots, malgrat no haver aconseguit les nostres expectatives, mantenim un regidor, altres formacions polítiques amb grans altaveus en els mitjans de comunicació no han aconseguit la representació muncicipal. Tot I això, no podem amagar la nostra decepció.

Els resultats electorals han donat entrada i reforçat els partits polítics d’esquerres que estem a l’oposició, amb els quals esperem trobar acords i consens per treballar pel canvi que Sant Adrià necessita. Des d’aquest espai els felicitem a tots.

Valorem de forma positiva l’entrada de 10 dones a la política municipal. La feminització de la política també és canviar la forma de plantejar els assumptes públics, com s’afronten els problemes i com es donen les solucions partint d’una perspectiva de gènere, potser ara es podrà avançar ampliant el radi de tota l’acció política perquè reverteixi en el conjunt de la ciutadania.

Considerem que la crítica feta a les accions i gestió de l’equip de govern en la passada legislatura és encertada; coincidint així amb el que també ens han manifestat molts veïns i veïnes al llarg d’aquests dies a la campanya.

Però en el rerefons dels grans temes de la política municipal, també hem constatat les maniobres del poder. Atribuint-se també obres que han estat consensuades per la majoria de partits polítics i sovint justificant la seva inacció a la responsabilitat a altres administracions.

Així, tot i els resultats electorals, la realitat és tossuda, i els problemes que a l‘anterior mandat no es van resoldre difícilment trobaran ara solució, si les decisions recauen en les mateixes mans. Malauradament, la imatge de l’ajuntament de Sant Adrià seguirà en entredit atès que mantindrà càrrecs electes actualment investigats i que la justícia ja qüestiona per les seves accions anteriors.

Per part nostra, plantejarem a les altres forces polítiques sorgides al nou arc municipal una oposició amb sentit crític i responsable des del primer dia i posarem èmfasi en exigir la transparència al govern municipal.

MES Sant Adrià continuarem treballant des de i per a la ciutat amb les ganes i empenta que ens han caracteritzat sempre, però amb la força que ens ha atorgat la ciutadania.

MES, Moviment d’Esquerres
Sant Adrià